Stiinta & Tehnologie

Audi lucreaza pentru R4, R6 si R10

Audi doreste ca in urmatorii ani sa isi populeze seria R cu mai multe sportive. Pe linia de „start” a seriei va sta modelul R4, care va fi urmat de un posibil R6. R8 va ajunge pana atunci la a doua generatie si va si depasit ca performante de un V10, numit R10. Audi R10 va folosi un propulsor facut celebru de modelul Gallardo de la Lamborghini, masina care il folosete in prezent. R4 este, ca si R8, o masina emenamente sportiva , cu doua locuri si motor asezat central. Va fi fructul colaborarii dintre Porsche si Audi sub forma unuei platforme comune pentru Boxster/Cayman si R4. In aceste conditii, Audi va obtine de la Porsche know-how in privinta creasterii nivelului calitatii si profitabilitatii masinilor. Porsche, pe de alta parte, va putea folosi pentru modelele sale tractiunea integrala, transmisia DSG sau sasiul din aluminiu proprietate a Audi AG. Modelul R4 nu va ajunge in piata mai devreme de 2010 si va fi un concurent puternic pentru modelele similare de la BMW sau Mercedes. Pana la acest moment va fi certa si situatia modelului R6 care trebuie sa ocupe un loc pe nisa dintre Porsche Boxter si 911. Porsche (cu o marja de 16 procente) este cel mai profitabil constructor auto din lume, iar colaborarea cu Audi nu poate fi decat benefica pentru cei din urma. Porsche, pe de alta parte, poate economisi sute de milioane de euro doar imprumutand tehnologie de la Audi. Colaborarea dintre cele doua companii va fi posibila si in cazul segmentului SUV. Platforma de sub modelul Audi Q5 va putea fi folosita de Porsche pentru presupusul Cayenne de dimensiuni compacte.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea