Stiinta & Tehnologie

Asiaticii ofera garantii mari

Hyundai ofera o garantie de cinci ani pentru modelul Getz , sase ani pentru Accent si sapte ani pentru Santa Fe. Nici Kia nu face exceptie si se face remarcata prin perioada de sapte ani de garantie pentru noul sau model, Cee’d. Chevrolet ofera pentru best-sellerul Aveo o perioada de garantie de cinci ani. Nou preluatul Chrysler, intrat in proprietatea unui fond de investitii american, a anuntat ca va oferi pentru toate modelele sale garantie pe viata. E drept, deocamdata numai in SUA, iar garantia se aplica doar trenului de rulare si este valabila doar in cazul primului proprietar. Tinind insa cont ca strainii nu pastreaza o masina mai mult de 3-4 ani, garantia pe viata oferita de Chrysler ramine doar o chestiune de marketing si de imagine. Toate aceste strategii contrasteaza insa cu cele ale producatorilor europeni, care ofera o garantie standard de 2-3 ani. Analistii din piata auto romaneasca spun ca extinderea perioadelor de garantie este o strategie de atragere de noi clienti si de promovare a marcii. „Daca privim marcile cu cele mai mari perioade de garantie, acestea sint cele care doresc sau chiar trebuie sa patrunda cit mai rapid si sigur pe piata europeana, unde constructorii deja prezenti aici au formata o clientela solida si fidela“, sustine Tudor Bratu, redactor-sef adjunct BBC Top Gear Romania. „«Cartea» garantiilor este jucata tot mai des de producatori din dorinta de a dezvolta imaginea brandului respectiv in piata si segmentul unde concureaza. Garantiile sint un subiect de interes general pentru toti posesorii de automobile, fie ca vorbim despre clasa mica, medie sau lux. Daca performantele primeaza la un model supersport sau consumul la unul mini, garantiile intereseaza pe toata lumea“, a declarat Teodor Stefan, redactor-sef al revistei „ Autoshow “. Clientii din Romania au inceput sa aprecieze nu doar modul in care un dealer iti poate vinde o masina, dar si serviciile post-vinzare pe care ti le poate oferi, spun analistii. „Clientii romani au realizat ca diferentierea dintre o marca si alta, dintre un importator si altul se face la nivelul serviciilor post-vinzare. Toata lumea poate vinde o masina intr-un showroom stralucitor, care-ti atrage atentia, dar putini stiu sa ofere servicii profesioniste la nivelul after-sales“, a sustinut Stefan. „La revinzare, un client care iti vinde o masina second-hand, cu tot cu garantie, va cistiga mai multi bani decit unul care iti vinde doar o masina. Garantia extinsa este un instrument de marketing deosebit de puternic asupra psihicului clientilor“, afirma Bratu.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea