Provocarea Bombardier a inceput atunci cand aventura a infruntat un adversar de temut la temperaturi scazute. Zapada. Cu fiecare brazda de nea pasiunea de a traversa oceanul alb din zare in cele mai dificile conditii a fost momentul oportun pentru a inventa un nou sport, snowmobilul. Inovatia Bombardier nu este doar o pasiune, ci chiar traditie. In anul 1937, Joseph-Armand "Bombardier" patenteaza primul vehicul capabil sa se deplaseze in conditii extreme de zapada, denumit mai tarziu B7 snow-mobile.
Atunci cand J.A. Bombardier a fondat in anul 1942 compania, si-a dorit ca numele sa fie memorabil peste generatii, sinonim cu creativitatea si calitatea, in cautarea unor noi frontiere de doborat. Astazi, in America, Europa si Asia-Pacific, aproape 5500 de oameni mentin spiritul Bombardier in viata in fiecare din vehiculele si produsele create.
In BRP, adica Bombardier Recreational Products, inovatia si pasiunea sunt centrul in jurul caruia se construiesc creatiile si serviciile companiei. Fie ca ne referim la ATV-urile Can-Am, skijet-urile Sea-Doo, snowmobilele Lynx si Ski-Doo, motoarele si kart-urile Rotax, roadster-ele Spyder sau motoarele outboard Evinrude, fiecare dintre aceste capodopere sunt create prin tehnologie si design de exceptie pentru a oferi clientilor cele mai bune experiente.
Cel mai accesibil model de ATV Can-Am este Outlander 450 T 2021. Este produs in acest an de Bombardier si vine echipat cu tehnologie offroad performanta. Este propulsat de un motor monocilindru Rotax 450 de 427 centimetri cubi ce dezvolta 38 de cai. Acest Can-Am este alegerea ideala pentru o multitudine de intrebuintari, oferind o performanta echilibrata indiferent de provocarile zilnice care le intalneste in cale.
Acest ATV are o singura suspensie din spate independenta prin care rotile din spate pivoteaza sus–jos pe o linie verticala. Outlander 450 dispune de cinci presetari ale amortizoarelor si o garda de 22 centimetri. Acest avantaj permite deplasarea pe teren accidentat, mentinand pilotul confortabil si focusat la traseu. Sistemul Can-Am Visco-Lok diferential de blocare progresiva automata nu necesita apasarea unui buton pentru a se mentine stabil la rulare. O data selectat modul de tractiune integrala 4x4, sistemul transfera in mod inteligent puterea de la roata care aluneca la roata opusa, de tractiune.
Tehnologia moderna din dotare iti va oferi cea mai buna si accesibila experienta offroad. Dispozitivul beneficiaza de sasiu scurt, precablat pentru troliu, cu sistem LinQ de atasare sau detasare rapida a accesoriilor pe portbagaje, priza tip bricheta in consola, conector standard spate 15-A, afisaj multifunctional digital cu vitezometru, turometru, kilometraj, indicatori durata de calatorie parcursa, nivel combustibil, treapta viteza, indicator 4x4, ceas, dispozitiv remorcare cu priza pentru remorca, indicatori de directie, lampi de pozitie, oglinzi sau claxon.
Varful de gama pentru ATV Can Am este Renegade X mr Visco-4Lok 1000R care se alatura clasei sportive a colectiei Can-Am 2021. Acest vehicul este mai mult decat un ATV sport. Acest model este un cuceritor, un deschizator de drumuri atunci cand alte vehicule nu se vor aventura pe traseu, indiferent de precipitatii sau starea terenului. Puterea motorizarii Rotax 1000R V-Twin de 976 centimetri cubi dezvolta numai putin de 91 cai putere si nu poate fi subestimat. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automata cu variatie continua si functioneaza cu un consum mediu de combustibil prin utilizarea cu succes a sistemului de control inteligent al acceleratiei.
Ca si predecesorii sai, acest model dispune de tehnologia inovatoare Visco-4Lok. In modul de tractiune 2 Wheel, comutatorul este apasat in jos, diferentialul din fata nu este activat, prin urmare puterea este transferata numai pe rotile din spate. In modul de tractiune integrala 4 Wheel, pozitia comutatorului este in sus, visco-cuplajul este activat, iar puterea va fi transferata pe toate cele 4 roti ale vehiculului. Pe rotile din fata, distributia puterii este impartita in functie de tractiunea fiecarei roti. Un servomotor controleaza pinioanele diferentialului fata, rezultand o tractiune maxima egala pe toate cele 4 roti ale ATV-ului.
Dispozitivul beneficiaza de o cutie de viteze automata P-R-N-H-Extra Low L + frana motor standard, tractiunea selectabila 2WD/4WD Visco-4Lok, servodirectie Tri-Mode Dynamic Power Steering (DPS), suspensie fata cu brat dublu tip A, suspensie spate TTI independenta, bara stabilizatoare, amortizoare Fox Podium 1,5 QS3, frane fata cu doua discuri ventilate, frana spate cu un disc ventilat, etriere hidraulice cu doua pistoane, troliu WARN, jante din aluminiu de 14 inch, afisaj multifunctional digital 4.5-inch: vitezometru, turometru, kilometraj, centru diagnostic, indicator durata calatorie, nivel combustibil, treapta viteza, indicator tractiune 4x4, ceas, priza tip bricheta in consola, conector standard spate 15-A, sistem antifurt D.E.S.S., bare de protectie fata si spate, ghidon din aluminiu cu aparatori de maini si de noroi, cu scut frontal si central din aluminiu.
O gama variata de ATV-uri este disponibila pentru toate buzunarele si bugetele. Modelele Can-Am Entry-Level pornesc de la aproape 6000 de EUR si pot ajunge pana la 15000 EUR pentru un ATV Can-Am ultra-performant si bine echipat. Mai scump nu inseamna neaparat mai bun, iar mai bun nu inseamna intotdeauna mai potrivit. Totul depinde de nevoile tale de aventura.
Sursa foto: atvtrailrider.ca
Advertorial