Airbag -urile care protejaza capul si corpul soferilor care conduc un model SUV pot reduce gradul de mortalitate cu pana la 50%. Airbag-urile laterale pentru protectia capului s-au dovedit a fi mai eficiente la salvarea unei vieti , decat cele care protejeaza trunchiul.
Totusi, scest tip de airbag-uri contribuie la reducerea gradului de mortalitate cu pana la 25 %. Conform unei intelegeri voluntare a reprezentantilor din industria auto, toate vehiculele vor avea incluse in dotarea standard airbag-uri laterale. Termenul limita la care orice sofer se va putea bucura de aceasta optiune standard este anul 2009.
In cazul SUV-urilor, aproape patru din cinci masini noi sunt echipate cu airbag-uri laterale. Aproape o treime din accidentele rezultate cu victime provin din impacte in partea laterala a masinii. Impactul lateral este mai riscant deoarece partea avariata nu poate absorbi fortele de torsiune asa cum o face partea frontala.
Studiul realizat a aratat ca riscul mortalitatii a fost redus cu 37% la masinile care aveau si airbag-uri laterale, si numai cu 26% in cazul vehiculelor care erau echipate doar cu airbag-uri pentru trunchi. In cazul modelelor SUV procentele au aratat ca rata mortalitatii s-a redus cu 52% in cazul masinilor echipate si cu airbag-uri laterale si numai cu 30% in cazul vehiculelor care erau echipate doar cu airbag-uri pentru trunchi.
Airbag-urile laterale au fost introduse in 1990. La sfarsitul anilor 90 testele au aratat ca airbag-urile pot rani copiii mici, in special daca aveau centura de siguranta sau se inclinau inspre aceste airbag-uri. Astfel s-a preferat limitarea puterii airbag-urilor.
Airbag-urile laterale care protejeaza numai capul sunt asezate de obicei in dreptul scaunelor din spate. Acestea nu se umfla cu o forta exagerata pentru a rani copii mici asa cum o pot face airbag-urile pentru trunchi.