Stiinta & Tehnologie

500 de unitati Subaru in 2007

Potrivit directorului de vinzari al companiei importatoare, Razvan Antoniu, cresterea vinzarilor va fi impulsionata in principal de extinderea retelei de dealeri, prin semnarea de noi contracte de distributie, de imbunatatirea imaginii marcii si eliminarea perceptiei de marca de nisa, de reducerea taxelor vamale care se reflecta in pret, precum si de avansul general al pietei auto romanesti. Subaru intentioneaza ca pina in 2008 sa aiba 14 dealeri la nivel national. In urma aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, taxele vamale pentru autoturismele produse in afara celor 27 de state membre au scazut, de la 30 la 10 puncte procentuale. Cererea pentru marca japoneza va creste, spune reprezentantul Subaru, si dupa lansarea pe piata romaneasca, catre sfirsitul acestui an, a primului motor diesel de 2 litri si 170 de cai-putere, care va echipa unele dintre modele. Vinzarile Subaru pe piata auto din Romania au ajuns anul trecut la 362 de unitati, fata de 291 de unitati in 2005, fiind impulsionate de lansarea noilor versiuni Outback, Legacy si Impreza, cu motor de 1,5 litri, precum si a SUV-ului premium Tribeca. Intrare tirzie Subaru Motors Trading a devenit importator general al automobilelor Subaru la jumatatea anului trecut, cind a deschis in Voluntari primul sau complex integrat, pentru care a prevazut investitii totale de opt milioane de euro.Subaru Motors Trading este o firma subordonata companiei Subaru Motor Hellas din Grecia, distribuitor al marcii japoneze pentru zona balcanica. Compania a decis sa intre pe piata romaneasca fara intermediari , avind in vedere stabilitatea politica si macroeconomica, economia in crestere, dezvoltarea pietei auto, precum si preconizata aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, a declarat Antoniu. Clientii marcii japoneze sint reprezentati, in general, de pasionati si conducatori auto sportivi, cu virste cuprinse intre 20 si 50 de ani. Compania deruleaza in prezent campanii de promovare a marcii pentru extinderea acestui segment. Firma a incercat, prin introducerea cutiei de viteze automate pe modelul Forester, sa atraga si potentialii clienti femei, care cumparau in trecut exclusiv modelul sport Impreza STI. Ca urmare, noua versiune este vinduta in special femeilor. Modelul de teren Forester acopera circa 60% din vinzarile totale ale Subaru pe piata romaneasca. Dezvoltarea retelei Reprezentantii firmei au aratat ca prin extinderea retelei de dealeri incearca sa impulsioneze cererea in afara Capitalei, avind in vedere raportul defavorabil privind vinzarile din Bucuresti, unde sint comercializate circa 60% din masinile distribuite de Subaru in Romania. Timpul de livrare a masinilor va fi cuprins intre trei zile si doua saptamini, avind in vedere ca firma dispune de stocuri in Giurgiu si in Pireu (Grecia). Compania intentioneaza sa-si extinda reteaua de dealeri la nivel national, la 12-14 pina anul viitor, nivel considerat optim pentru reprezentarea adecvata a marcii. „Am deschis concesiuni de tip 3S (n.red. – showroom, service, depozit de piese de schimb ) la Brasov, Cluj-Napoca, iar luna viitoare va fi finalizata o investitie la Rimnicu Vilcea. Pina la sfirsitul acestui an vom mai deschide showroom-uri si unitati service la Craiova, Constanta si Iasi. De asemenea, derulam proiecte similare la Oradea, Bacau, Baia Mare, Sibiu si Timisoara-Arad“, a mai spus Antoniu. Compania detine, totodata, doua showroom-uri, service-uri si magazine de piese de schimb in Bucuresti. Importatorul general nu impune dealerilor comercializarea in exclusivitate a marcii japoneze. Investitia medie intr-un showroom 3S, care respecta standardele Subaru, ajunge la doua milioane de euro. Automobilele Subaru sint construite de Fuji Heavy Industries, companie japoneza specializata si in domeniul aerospatial si in cel al transporturilor. Importurile cresc cu 60% La sfirsitul primului trimestru, numarul de automobile noi din import comercializate in Romania au crescut cu peste 60% comparativ cu primele trei luni ale anului trecut. In ceea ce priveste vinzarile de masini ale celor doi , Dacia si Daewoo, s-a inregistrat o scadere cumulata de aproximativ opt puncte procentuale. Vinzarile de autoturisme pe piata romaneasca au crescut, anul trecut, cu aproape 20%, la peste 256.000 de unitati. Cererea totala, incluzind si vehiculele comerciale, a fost de aproape 300.000 de autovehicule, in crestere cu aproximativ 16%. Reprezentantii importatorilor generali estimeaza pentru acest an o crestere a pietei de pina la 20%.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea