Stiinta & Tehnologie

4 x 4 nu e egal doar SUV

4 X 4 nu inseamna neaparat mare si puternic. Astazi, oferta de masini capabile sa calareasca noroaie sau nameti nu include doar acele autoturisme cu aspectul si "apucaturile" unui tanc. In vreme ce unii constructori au ramas fixati pe modelele SUV sau off-road, altii, mai pragmatici, s-au gandit ca n-ar fi rau sa echipeze cu tractiune integrala modele «obisnuite». In fond, nu toata lumea are bani de SUV si poate nici chef. In consecinta, pentru cei ale caror gusturi nu au legatura cu ceea ce se transforma, dintr-un semn al bunastarii intr-o banala uniforma (tot mai incomoda in traficul sufocant), constructorii au dat solutii ieftine si practice. Cele mai mici 4x4 de pe piata romaneasca sunt Fiat Panda si mini SUV-ul Panda Cross. Micutul automobil, apreciat mai ales de locuitorii marilor orase, castiga mai mult respect in conditiile grele de drum decat in cele obisnuite. Atat in varianta 4x4, cat si Cross, Panda dispune de protectii laterale generos dimensionate. Propulsoare - unul pe benzina (1,2/60 CP) si unul diesel (1.3 JTD/75 CP). Ramanem tot la Fiat, unde mai avem ceva gata pregatit de iarna. Noul model Sedici, realizat impreuna cu Suzuki, se distinge prin protectiile laterale, o garda la sol de 20 cm si tractiunea integrala. Motoare - benzina (1.6/107CP) si diesel (1.9 Multijet/120 CP). Suzuki, fabricantul japonez de modele populare, are, separat, doua modele 4x4. Cel mai mic este Ignis - cu aspect de mini SUV. Este oferit inclusiv cu tractiune integrala, cu motorul pe benzina 1.5/99 CP. Cel de-al doilea model, realizat impreuna cu Fiat, este SX-4. Ambele se disting printr-o serie de protectii suplimentare pentru praguri si parasocuri. Renault nu are deocamdata SUV-uri, dar clientii fideli marcii pot alege Kangoo 4x4. Break-ul cu usi laterale culisante este disponibil cu tractiune integrala permanenta pe motorul 1.9dCi/84 CP. Cu o garda la sol de 14 cm, Kangoo 4x4 beneficiaza de protectii laterale suplimentare. Skoda ofera doua versiuni cu tractiune integrala: Octavia Kombi 4x4, pentru care tractiunea integrala este disponibila impreuna cu motorizarile pe benzina 2.0/150 CP si 2.0/200CP si diesel 2.0 TDI/140 CP si Octavia Scout, prezentat de Skoda la Paris si realizat pe baza lui Octavia Kombi 4x4. Cu o�garda la sol mai mare decat la Octavia Kombi 4x4, Scout va fi�lansat din primavara lui 2007 cu doua motoare: 2.0 TDI/140 CP si 2.0 FSI/150 CP. Alfa Romeo are break-ul 4x4 Crosswagon Q4. Construit dupa 156 Sportwagon, Crosswagon Q4 imbina sportivitatea tipica marcii cu atributele tractiunii integrale permanente. Avand protectii suplimenentare pentru partile inferioare ale caroseriei, Alfa Crosswagon este oferita doar cu motorul 1,9 JTD de 150 CP. Volvo Crosscountry XC 70 este un alt break sportiv, foarte practic si deosebit de elegant. Se remarca prin parasocurile generoase si protectiile laterale si este dsiponibil cu tractiune integrala permanenta si doua motoare puternice - 2,5/210 CP si 2,4 turbodiesel/163 CP. Desigur, acestor modele care tin de cald in special iarna li se alatura majoritatea break-urilor si berlinelor 4x4 pe care le au in oferta toti producatorii de masini premium. Dar vorbim deja de o alta categorie de pret.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea