Social

Zboruri ieftine intre Europa si SUA

Parlamentul European a adoptat un acord de liberalizare a transportului aerian transatlantic, care ar putea duce la cresterea numarului locurilor de munca si a numarului de pasageri. Deputatii europeni au dezbatut acordul de liberalizare a transportului aerian transatlantic, incheiat saptamina trecuta de Comisia Europeana, si vor adopta o rezolutie in aceasta privinta. Comisarul pentru Transporturi, Jacques Barrot, a explicat prevederile documentului. Acordul permite companiilor aeriene din statele UE sa zboare din orice oras european spre Statele Unite, iar aeroporturile din Europa se deschid pentru companiile americane. Acesta ar putea fi un prim pas pentru curse aeriene mai ieftine si pentru cresterea numarului pasagerilor cu inca 26 de milioane, dar efectele negative asupra mediului dau de gindit. Beneficii economice Seful Comisiei parlamentare pentru transport, Paolo Costa, a sustinut acordul, declarind ca acesta va duce la o crestere a competitiei intre companiile aeriene si la scaderea pretului biletelor. El a numit ruta transatlantica „o piata matura“ si a apreciat ca numarul noilor curse aeriene va fi mai mic decit cel de pe noile piete emergente globale. In viziunea sa, acordul va determina mai degraba o redistribuire a zborurilor decit o crestere dramatica a numarului acestora. Comisarul Barrot a explicat impactul economic important - beneficii de 12 miliarde de euro si crearea a 80.000 de noi locuri de munca. Impact asupra mediului In ciuda aparentei liberalizari, SUA au pastrat doua concesii importante: companiile europene nu vor putea opera curse interne in SUA si vor putea cumpara doar 25% dintr-o companie aeriana americana. Parlamentarul britanic Caroline Lucas sustine insa ca e inevitabila cresterea numarului de zboruri, ceea ce inseamna ca prevederile sint incompatibile cu intelegerea liderilor europeni de a reduce emisiile de gaze de sera cu 20% pina in 2020, comparativ cu nivelul din 1990. Aviatia e raspunzatoare doar de 3% dintre emisiile de gaze, desi e un sector in plina dezvoltare. Este privit ca un mare poluator din cauza cantitatii mari de combustibil folosit la altitudine, aerul rarefiat facind ca dispersia naturala a emisiilor sa fie mult mai dificila. De aceea, Lucas respinge acordul UE -SUA. Discutiile pe aceasta tema au fost dificile si au durat 11 luni. Ministrii transportului din UE vor reanaliza intelegerea pe 22 martie, iar acordul ar urma sa fie semnat pe 30 aprilie, ceea ce inseamna ca poate intra in vigoare in octombrie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea