Social

Veniturile agenţiilor de turism cresc cu 15%

Evoluţii semnificative vor înregistra pachetele externe şi cele de business. Agenţiile de turism vor avea anul acesta încasări cu cel puţin 15% mai mari faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă venituri de 600 milioane de euro doar în 2007. Pentru comparaţie, în 2006, tour-operatorii au avut o cifră de afaceri cumulată de 500 milioane de euro, din care primii cinci jucători au realizat cam 400 de milioane. "Cred că outgoingul şi turismul de evenimente vor creşte cel mai mult anul acesta", a declarat Traian Bădulescu, purtător de cuvant în cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. În ultimii ani, plecările romanilor ca turişti în străinătate au crescut constant şi semnificativ, pe cand, la nivel local, străinii au venit din ce în ce mai rar pentru distracţie şi mai des pentru afaceri. De fapt, Bădulescu se aşteapta la un trend asemănător în acest an: romanii vor pleca în continuare în străinătate. "Creşte nivelul de trai al populaţiei, iar ofertele pentru vacanţe în străinătate sunt din ce în ce mai multe şi mai accesibile", explică reprezentantul ANAT. Pe de altă parte, aderarea la UE va aduce tot mai multe companii în Romania, iar aceştia vor creşte încasările agenţiilor pe segmentul de evenimente, dar şi pe cel al biletelor de zbor. Sibiul va atrage un milion de turişti Anul acesta, oraşul Sibiu este Capitala Culturală Europeană. În acest context, Bădulescu spune că sunt aşteptaţi acolo circa un milion de turişti. "Jumătate din ei vor cumpăra nopti de cazare, şi pană la 200.000 vor veni pentru evenimente de business", consideră Bădulescu. Charterele pe externe, cea mai mare creştere Aurelian Bratosin, director la Butterfly Tourism , declară că este de aşteptat o dublare a numărului de turişti pentru destinaţii precum Tunisia, Cipru sau chiar Portugalia - ţara pentru care s-au introdus recent curse charter . Aurelia Fulger, director comercial la Eurolines, declară că firma şi-a propus, datorită cererii, să deschidă noi rute către Italia, Grecia şi Moldova pentru transportul cu autocarul, precum şi creşterea numărului de frecvenţe către destinaţiile deja existente. Astfel încat compania estimează o majorare a veniturilor din această activitate cu 20% faţă de 2006 şi cu 26% a numărului de pasageri. "Pentru activitatea de ticketing avion (vanzare bilete de avion – n. red.) ne-am propus o creştere cu 40% a cifrei de afaceri în anul 2007 comparativ cu 2006", mai spune oficialul Eurolines. La randul său, Cristina Irimia, marketing manager la J’Info Tours, spune ca piaţa este într-o creştere pronunţată. "Estimăm încasări mai mari cu minimum 35-40% făţă de cele din 2006, majorare ca provine din creşterea numărului de curse charter pe care care le vom organiza şi din creşterea cererii pentru călătorii de afaceri". Oficialul J’Info Tours spune că romanii devin tot mai pretenţioşi şi preferă să cheltuiască puţin mai mult pe pachetele de produse turistice, precum cele care includ curse charter şi să se simtă confortabil în concediu. Cristina Irimia spune că această tendinţă a devenit evidentă chiar şi în randurile clienţilor cu mai puţini bani.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea