Social

Turiştii romani nu scapă de şpaga din vămi

Orice roman care alege să plece peste graniţă trebuie să îşi pună deoparte şi ceva "mărunţiş" în euro . Potrivit şoferilor de autocare , sumele sunt necesare pentru "îndulcirea" vameşilor, în caz contrar toate bagajele urmand să fie răvăşite. Practica persistă, în ciuda nenumăratelor scandaluri. Va dispărea definitiv, însă doar în momentul în care Romania va deveni membru al Uniunii Europene, cu sau fără drepturi depline. Pană atunci, fiecare turist va continua să pună în palma şoferului de autocar cei cinci euro, destinaţi, se pare, vameşilor. "Sumele cerute turiştilor de către şoferii autocarelor nu ajung în cele mai multe cazuri la vameşi. Este o mare păcăleală, pentru că banii respectivi intră în buzunarele lor (n.r. - a şoferilor de autocare)", ne-a declarat Florin Savenco, liderul sindicatului Naţional Vamal Unirea. În fapt, modalitatea de "operare" a şoferilor este relativ simplă. Acesta susţine în faţa turiştilor necesitatea strangerii unei "mici atenţii" pentru personalul vamal, astfel încat autocarul să nu fie blocat în vamă nejustificat pentru mai multe ore. "Pană aici (n.r. - Nădlac) noi am ajuns cu bine. De aici, depinde de dvs. Cineva să ia iniţiativa şi să facă o chetă mică pentru vameş. Altfel, vom sta cam trei ore aici", ne sfătuia, marţi, şoferul unui autocar Eurolines de pe ruta Cehia-Ungaria-Romania. Afirmaţia sindicalistului vamal este oarecum întărită şi de faptul că, fără bacşişul solicitat, autocarul a trecut graniţa fără nicio problemă, chiar fără a aştepta trei ore, cum ne speriase şoferul Eurolines. Oficialii companiei neagă existenţa unor astfel de cazuri. "Eurolines are, prin regulament interior, interzisă colectarea de fonduri în autocar, pentru orice motiv, cu excepţia plăţii contravalorii biletului aferent transportului", ne-a declarat Aurelia Fulger, director comercial în cadrul companiei. La randul său, autorităţile vamale ne sfătuiesc să semnalăm imediat astfel de practici ilegale. "Orice persoană aflată într-un punct de frontieră care întampină un astfel de obstacol poate suna la linia de apel verde, afişată pe toate tonetele din punctele de frontieră romaneşti", ne-au declarat surse din Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV). Un astfel de număr, respectiv 959 pentru teritoriu şi 9590 pentru Bucureşti, poate fi apelat şi la Poliţia de Frontieră. După integrare, control prin sondaj Practicile de acest gen vor dispărea, cel puţin teoretic, după integrarea Romaniei în UE. Dacă ţara noastră va fi membru cu drepturi depline, nu vor mai exista frontiere, turiştii ieşind astfel din ţară fără ca lucrătorii vamali sau poliţiştii de frontieră să le mai scotocească prin bagaje sau să le controleze paşapoartele. În zona unde acum există punct vamal va mai exista doar un indicator ce va anunţa restricţie de viteză (5 Km/h). Aceasta este practica în prezent în ţări precum Austria sau Italia. Dacă Romania nu va fi membru cu drepturi depline, situaţia va fi puţin diferită. Controlul obligatoriu al bagajelor şi actelor va dispărea, însă el va fi înlocuit cu o verificare prin sondaj. Punctele de frontieră şi personalul aferent nu vor dispărea aşadar, pană cand Romania nu va deveni membru cu drepturi depline.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea