Social

Turistii de week-end, jumuliti de hotelieri

Daca te trezesti marti ca vrei o camera pentru euro la cele de patru stele. Cum Mamaia e cam singura statiune de pe litoralul romanesc unde barurile, terasele, restaurantele si cluburile s-au deschis de la inceputul lui iunie, nu e de mirare ca turistii de week- end , veniti mai mult pentru distractie decat pentru cura heliomarina, se bulucesc aici. Colac peste pupaza, sudul Litoralului a fost napadit de alge in asemenea hal, incat oamenii de la Apele Romane le adunau week-endul trecut cu camioanele. In aceste conditii, chiar si clientii care nu cautau musai discotecile la moda au fost oarecum nevoiti sa se orienteze spre Mamaia. Ca de obicei in asemenea situatii, hotelierii si tour-operatorii specializati pe litoralul romanesc au simtit instantaneu pulsul pietei si au trecut cu spor la jumulirea clientilor. Nici nu-i prea usor sa-ti dai seama cine s-a lacomit mai tare, pentru ca tarifele afisate la receptie sunt oricum colosale, hotelierii nu vor, din motive lesne de inteles, sa spuna pretul la care le vand agentiilor de turism, iar de la tour-operatori asemenea informatii nu se pot probabil scoate decat prin tortura. Cert este ca, la doua milioane pe noapte camera la un hotel de doua-trei stele, in prima jumatate a lui iunie, hotelurile din Mamaia “joaca” pe acelasi palier de pret cu omologii din cele mai celebre statiuni italiene sau frantuzesti. Cum se intampla de obicei in aceasta perioada a anului, de luni pana vineri gradul de ocupare scade la 50%, iar preturile reflecta din plin acest lucru. La aceleasi hoteluri la care un sejur de doua nopti costa, in week-end, patru milioane, se pot cumpara pachete de cinci nopti cu 4,5 – 5 milioane de lei vechi. Pret oricum destul de mare, dar totusi acceptabil, dat fiind specificul statiunii. Reprezentantii hotelierilor spun la unison ca preturile sunt dictate de cerere si oferta si ca, din moment ce toata lumea vrea sa vina in week-end, e normal ca si pretul sa permita acoperirea costurilor din timpul saptamanii, cand hotelurile functioneaza la jumatate din capacitate. Diferenta dintre tarifele de week-end si cele din timpul saptamanii ar urma sa scada considerabil in perioada varfului de sezon, cand gradul de ocupare va urca la peste 85% si in zilele lucratoare. Oricum insa, chiar si in a doua jumatate a lui iulie si in prima jumatate a lui august, turistii dornici de un week-end la Mamaia trebuie sa se astepte sa dea cel putin 30% mai mult pe noapte decat clientii care cumpara sejururi de cinci-sase zile. Faptul ca aceasta practica alunga turistii cu venituri medii si contribuie din plin la crearea unei imagini de statiune de fite, buna numai pentru copiii de bani gata veniti sa toace banii parintilor, nu pare a deranja pe nimeni. De fapt, pentru multi hotelieri crearea acestui brand este un lucru benefic: “Pai ce, la bulgari ai in ce discoteci sa spargi banu’?”

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea