Social

Sucurile ataca ADN-ul

Bauturile carbogazoase au in compozitia lor un conservant care afecteaza negativ organismul chiar de la nivelul ADN-ului. Acest avertisment a fost semnalat de publicatia The Independent, in urma unui studiu realizat de cercetatori din Marea Britanie. Benzoatul de sodiu , un aditiv alimentar precizat pe etichetele unora dintre bauturile racoritoare carbogazoase extrem de "gustate" sub numele E 211, ataca o parte importanta a ADN-ului din mitocondrie, cunoscuta ca uzina energetica a celulei, deoarece transforma substantele nutritive in energie. Coordonatorul studiului, Peter Piper, profesor de biologie moleculara si biotehnologie la Universitatea Sheffield, a declarat publicatiei britanice The Independent ca: "E 211 poate chiar sa distruga in totalitate ADN-ul din mitocondrii, ceea ce conduce la imbatranirea precoce a celulelor, la aparitia bolii Parkinson si a unei serii de alte afectiuni neurologice". Benzoatul de sodiu este un derivat al acidului benzoic, ce se gaseste in mod natural in compozitia fructelor de padure. Benzoatul de sodiu este utilizat in industria alimentara de zeci de ani. De exemplu, intr-un an in intreaga lume, in alimentele scoase la vanzare se foloseste benzoat de sodiu in valoare de aproximativ 116 miliarde de euro. Acest conservant este frecvent folosit in bauturi carbogazoase cum sunt Sprite, Coca-Cola , Dr Pepper, Fanta sau Pepsi Max si Pepsi Light. De asemenea, benzoatul de sodiu este adaugat in compozitia unor sosuri sau a muraturilor din comert. (continuarea in Jurnalul National )

Articole din social