Social

#lipsa vitamine #studiu alimente #pofte #alimentatie

Spune-mi ce pofte ai ca sa-ti spun ce boala ai!

Atunci cand ti-e pofta de ceva este un semnal ca organismului ii lipseste ceva. De obicei, cele mai comune pofte ascund si cele mai comune deficiente de vitamine din organism. Iata o lista de pofte si ce semnaleaza acestea:

  • Ti-e pofta de: ceva dulce
  • Ai nevoie de: crom.

Nivelul de insulina nu este reglat, prin urmare simti mereu nevoia de ceva dulce, care iti ofera acest boom de energie de care ai nevoie. Din pacate insa, specialistii avertizeaza ca daca mananci dulce intri intr-un cerc vicios, cresterea nivelului de insulina fiind de scurta durata. Indicat ar fi sa echilibrezi nevoia de crom cu un supliment alimentar. Acesta se gaseste si in ficat, broccoli, sparanghel, vita, oua, morcovi.

  • Ti-e pofta de: ciocolata
  • Ai nevoie de: magneziu

Pofta de ciocolata este atat de comuna deoarece, de obicei, din alimentatia zilnica ne lipseste aportul de magneziu. Deliciul pe care ni-l permitem zi de zi regleaza aceasta nevoie, magneziul fiind responsabil cu prevenirea inflamatiilor din organism, dar si cu reglarea sistemului nervos si a anxietatii. Macroul, tonul, un avocado pe zi, iaurtul cu putina grasime si bananele ajuta la reglarea nivelului de magneziu din organism. 

  • Ti-e pofta de: carbohidrati
  • Ai nevoie de: triptofan

Pofta de cartofi prajiti, paste, pizza sau paine ascunde de asemenea un dezechilibru in organism si anume lipsa unui acid aminat indispensabil, triptofanul. Acesta regleaza buna dispozitie, fiind responsabil de producerea serotoninei. Curcanul, ouale, bananele si alunele de padure pot suplini nevoia de triptofan, asa ca nu le evita in alimentatia ta zilnica. 

  • Ti-e pofta de: carne
  • Ai nevoie de: fier, zinc

Lipsa de fier si de zinc ne face sa ne simtim obositi, asa ca nutritionistii recomanda sa includem in dieta macar o data pe saptamana carne rosie, adica de vita. Zincul ajuta la pastrarea unui par si unor unghii sanatoase, asa ca, pe langa carme rosie, poti consuma midii, linte, spanac, seminte de dovleac, branza si cereale integrale. 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea