Social

Spune-mi cati ani ai ca sa-ti spun ce regim alimentar sa adopti!

adolescenti9 Adolescenti Grasimile sunt de cele mai multe ori considerate a fi nocive. Nu e chiar asa. Spre exemplu, in cazul adolescentilor, necesarul de este de 35 - 40% din aportul caloric zilnic. In plus, grasimile transporta vitaminele liposolubile (A, D, E si K) in organism, facilitand absorbtia acestora, iar cele nesaturate ( grasimi vegetale si grasimile din peste) sunt si surse importante de acizi grasi esentiali (Omega 3 si Omega 6). Asadar, este de preferat ca in alimentatie grasimile sa provina din pestele gras, uleiuri vegetale , margarine tartinabile, avocado si oleaginoase. barbat9Barbati Barbatii au tendinta sa elimine anumiti nutrienti si sa exagereze in privinta altora. De aceea, in cazul lor, moderatia si echilibrul in alimentatie sunt cele mai bune sfaturi. Orice organism are nevoie de un aport echilibrat de vitamine, carbohidrati, proteine, fibre si grasimi pentru a functiona corect. in plus, bolile cardiovasculare ce reprezinta o mare problema pentru romani, pot fi tinute sub control printr-o alimentatie echilibrata . Alimentatia bazata pe (grasimi de animala continute in carnea grasa, in produsele lactate grase, etc.) determina cresterea LDL colesterolului, marind astfel riscul aparitiei acestor boli. Pentru evitarea acestor afectiuni, se recomanda (nu numai barbatilor) limitarea consumului de grasimi saturate (max. 10% din necesarul caloric zilnic) si cresterea consumului de (ulei vegetal, ulei de peste). femme2Femei Stiati ca 1 din 3 femei peste 45 de ani sufera de osteoporoza, boala cauzata de deficienta de calciu si vitamina D? Osteoporoza se manifesta prin diminuarea densitatii osoase crescand astfel predispozitia la fracturi. Pentru a reduce riscul aparitiei acestei afectiuni este nevoie de o alimentatie bogata in calciu, dar si de un plus de vitamina D pentru fixarea calciului in oase. Vitamina D este produsa de organism prin expunere la soare, dar nu in cantitati suficiente. De aceea, este de dorit ca suplimentul de vitamina D sa provina din alimentatie. Surse bune de vitamina D pot fi produsele lactate si ficatul unor pesti slabi. batran barbatVarstnici Studii efectuate in Europa au aratat ca 6 dintre cei mai importanti 7 factori de risc pentru decesul prematur (tensiunea arteriala, colesterolul, obezitatea, aportul inadecvat de fructe si legume, sedentarismul, consumul excesiv de alcool, fumatul) au o legatura directa cu obiceiurile alimentare inadecvate si stilul de viata inactiv. Persoanele in varsta trebuie sa aplice acelasi principiu al alimentatiei echilibrate, pentru a evita aparitia unor afectiuni cum sunt cele cardiovasculare sau diabetul zaharat: reducerea consumului de glucide si, in mod special de glucide concentrate, de grasimi saturate (carne grasa, unt, produse lactate grase), stimularea consumului de grasimi nesaturate (uleiuri vegetale, margarine) sau a produselor dietetice (margarine light, carne slaba, lapte degresat, peste slab) Sursa: Fit&Form
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.