Social

Romanii, nemultumiti de calitatea serviciilor bancare

Calitatea serviciilor si lipsa transparentei din sectorul bancar romanesc sunt aspectele care ii deranjeaza pe mai mult de jumatate dintre utilizatorii serviciilor si produselor oferite de institutiile de credit, este concluzia unui sondaj de opinie realizat de publicatia electronica BankingNews. Din cei 866 de participanti la sondaj, 30% au afirmat ca sunt nemultumiti de calitatea serviciilor, iar 27% la suta au considerat ca pe piata bancara autohtona nu exista transparenta totala. In acelasi timp, 19% dintre respondenti au spus ca sunt deranjati de cozile interminabile la care trebuie sa astepte. Urmeaza comisioanele prea mari, pentru 13% dintre votanti (n.r. - unele banci au recurs la un subterfugiu dupa restrictiile impuse de Banca Nationala, dobanzile au fost micsorate, pierderea fiind compensata prin cresterea comisioanelor). Pe ultimul loc se situeaza nivelul dobanzilor, care este prea mare pentru 11% dintre respondenti. Contrar rezultatelor obtinute in urma acestui sondaj de opinie, un studiu realizat de Lafferty Group, companie specializata in cercetare si consultanta, dat publicitatii la sfarsitul lunii martie a.c., releva faptul ca Romania se afla pe locul trei in Europa intr-un clasament privind calitatea serviciilor bancare. Pe primele locuri se afla Portugalia si Germania, sucursalele bancilor din Germania fiind cele mai tehnologizate din Europa. Conform acestui studiu, Romania se afla inaintea unor state precum Spania sau Italia, cotate cu cele mai neingrijite si dezorganizate sucursale . In schimb, bancile din Marea Britanie au cel mai prelungit program din Europa, respectiv 48 de ore pe saptamana, urmate de Franta si Polonia (45) si Cehia si Romania (42). Cel mai scurt program il au sucursalele bancilor din Spania si Italia (32,5). Topul cuprinde 55 de banci din 10 state europene. Romania alaturi de tari precum Portugalia si Germania au obtinut un punctaj ridicat pentru indicatori ce evalueaza aspectul exterior si interior al unitatilor, personalul bancar, gradul de automatizare si promovarea in cadrul sucursalelor. In partea de jos a clasamentului se situeaza sucursalele bancilor din Italia si Spania, ce au obtinut un

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea