Social

Romanii cumpara inca din 2006 pachete de servicii de la agentiile straine

Intrarea in Uniunea Europeana va deschide piata romaneasca pentru marile agentii de turism din tari ca Germania sau Anglia, iar tour-operatorii romani se tem, pe drept cuvant, ca o mare parte a clientelei de la noi va fi pierduta in favoarea mult mai puternicilor concurenti straini. Garantia unor servicii de calitate, oferta foarte diversificata si, nu in ultimul rand, experienta de zeci de ani sunt tot atatea argumente in favoarea transformarii romanilor amatori de sejururi sau circuite externe in clienti ai unor colosi ca TUI, ITS sau Thomas Cook. Situatia este cu atat mai grea pentru tour-operatorii nostri cu cat intrarea in Uniunea Europeana si implicit deschiderea pietei vin pe fondul unei cresteri spectaculoase a cererii pe outgoing: se estimeaza ca la sfarsitul lui 2006 peste 500.000 de romani isi vor fi petrecut vacantele in strainatate, cu 70% mai multi decat in 2005. Cum numarul romanilor care-si fac vacantele in tara scade de la an la an, iar in 2005 am avut si o reducere semnificativa a numarului de turisti straini veniti in Romania, rezulta logic ca agentiile noastre de turism nu vor avea altceva de facut decat sa se lupte, pe masura posibilitatilor, cu mult mai puternicii concurenti externi. Tour-operatorii romani s-au putut lamuri ce-i asteapta analizand rezultatele din 2006, cand unii dintre ei au actionat in calitate de revanzatori ai pachetelor de servicii ai unor parteneri "cu greutate". Spre exemplu, agentia clujeana Eximtour a vandut anul acesta pachete de servicii ale TUI in valoare totala de peste doua milioane de euro, cu 99% mai mult decat in 2005. Peste 5100 de clienti romani ai Eximtour au ales serviciile marelui tour-operator german, cu toate ca au optat in general pentru destinatii disponibile si in portofoliul majoritatii agentiilor romanesti. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate pe Bulgaria (1200%), urmata la mare distanta de Spania(159%), Grecia(160%), Thailanda(97%) si Turcia(56%). Situatia este cu atat mai grea pentru agentiile noastre cu cat intre preturile "romanesti" si cele practicate de marii tour-operatori germani sau englezi nu exista diferente semnificative, cu toate ca, de multe ori, in domeniul serviciilor oferite exista discrepante spectaculoase. Lucru oarecum firesc daca ne gandim ca una-i sa negociezi pentru serii de 100 de turisti si alta-i sa vii in fiecare saptamana cu 10 chartere burdusite cu 2-300 de oameni fiecare. Va exista desigur o " perioada de gratie ", pentru ca e putin probabil ca tour-operatorii vest-europeni sa stea in blockstarturi asteptand ziua de 1 ianuarie ca sa-si deschida imediat birouri in Romania si sa inceapa sa ne bombardeze cu super oferte. E insa foarte posibil ca pentru sezonul estival 2007 sa avem deja acces direct la ofertele din cataloagele marilor firme de turism vest-europene, iar acesta ar putea fi inceputul sfarsitului pentru multi tour-operatori romani care au lucrat 16 ani in sistem "merge si asa".

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea