Social

Rolul vestimentatiei în comunicarea organizationala

Vestimentatia tinde sa fie un criteriu important de evaluare a angajatilor în cadrul organizatiilor. Exista organizatii în care vestimentatia este impusa prin anumite regulamente interne pe care fiecare angajat trebuie sa le respecte. De asemenea, sunt si organizatii în care nu exista cerinte formale în ceea ce priveste vestimentatia angajatilor. Indiferent de tipul de organizatie în care oamenii activeaza, un lucru însa este cert: modul în care oamenii se imbraca, tipul de vestimentatie pe care îl adopta la serviciu comunica informatii despre ceea ce sunt oamenii si despre ceea ce vor sa para ca sunt. Chiar daca tindem sa fim de acord cu expresia „important este cum gandim si nu cum ne îmbracam“, în viata de zi cu zi vestimentatia joaca un rol important în perceptia persoanelor. Un renumit consultant în domeniul managementului si dezvoltarii resurselor personale, Richard Denny, sustinea într-o lucrare a sa ca, desi oamenii au dreptul sa adopte orice forma de îmbracaminte doresc, ei trebuie totusi sa faca distinctia între munca si distractie si sa-si adapteze vestimentatia „atmosferei de afaceri create de patronul lor“. Hainele sunt semne ale statutului social, simboluri ale puterii sociale, influentand stima de sine a celor care le poarta si, de asemenea, modul în care ceilalti se comporta fata de noi. (continuarea in Saptamana Financiara )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea