Social

PRO TV implineste 7 ani de televiziune si 3 de manele

Modalitatea in care conducerea PRO TV a ales sa marcheze aniversarea unui deceniu de existenta - rememorarea momentelor de glorie - este emblematica pentru evolutia postului in ultimii zece ani. Un inceput fulminant, al carui impact asupra publicului hraneste inca gurile din Pache Protopopescu.

De la lansarea programata cu ocazia zilei nationale si pina la transformarea oricarui eveniment in PROeveniment, specularea corecta a dorintelor publicului plictisit de invechita televiziune publica a transformat viata romanului de rind in spectacol. De pilda, la nici o luna de cind fusese fixat pe telecomenzi, PRO TV isi fideliza telespectatorii cu oferirea a 110 milioane de lei, cel mai mare premiu propus pina la acea data de vreun canal romanesc. Raspunsul publicului a fost pe masura efortului financiar, iar un an mai tirziu, postul s-a aruncat la oferta psihologica de un miliard. Tot PRO TV a facut din anul 1997 un an-reper al standardelor de calitate in televiziune. In decurs de o luna, erau lansate emisiunile Profetii despre trecut, Profesiunea mea, cultura, prezentata de Nicolae Manolescu si Desteapta-te, romane. PRO TV a adus anumite formate cu zece ani mai devreme decit ar fi trebuit. A impus intii programe de calitate, publicul s-a plictisit, iar acum singura solutie sint programele comerciale, vede Florin Calinescu evolutia primului canal privat din Romania, de la infiintare si pina acum.

Mutu-l bate pe Bush

In urma cu o luna, dezbaterile privind proiectul legilor pentru reforma in sanatate au reprezentat stirea principala a jurnalelor de seara. Cu exceptia PRO TV, care a introdus-o in calupul de stiri dupa o jumatate de ora de la inceperea jurnalului, in urma unor evenimente precum un spectacol de Miss sau previziuni asupra destinatiilor de Revelion . Exemplul este relevant pentru modul in care primele stiri profesioniste din Romania s-au transformat intr-un grupaj de fapt divers. La fel cum pare incredibil modul in care oameni cu stagii de pregatire la CNN sau BBC s-au obisnuit cu trecerea de la acoperirea profunda a unor evenimente capitale la enumerarea superficiala a unor cancanuri. In primii ani, PRO TV avea un nivel de creativitate si de publicistica extraordinar de ridicat. Reusea sa injecteze foarte multe evenimente in plan social si politic. Acum, nu mai este cazul, descrie schimbarea Mihai Tatulici, fost director al stirilor PRO TV. Aceeasi schimbare care a dus la inlocuirea unor evenimente de tipul organizarii primei confruntari electorale din istoria mediatica a Romaniei - intre Ion Iliescu si Emil Constantinescu - sau campaniile PRO NATO si Noua ne pasa cu Vara ispitelor, Vacanta Mare sau La bloc.

Creatorii de mituri

Roxana Ciuhulescu, Catalin Radu Tanase sau Cosmina Pasarin sint citeva dintre numele si chipurile pe care, cu sau fara voia lor, romanii le-au inghitit, le-au digerat si au ajuns sa le priveasca, in timp, ca modele de conduita, aspect fizic sau profesionalism. Este improbabil ca Andreea Esca, de exemplu, sa se fi bucurat de un succes asemanator daca nu alegea calea spre Pache Protopopescu. Dovada stau trecerea in plan secund in constiinta populara a unor oameni de televiziune talentati, precum Gianina Corondan, Adriana Murariu sau Mihai Calin , imediat dupa despartirea de PRO TV.

Efort minim, viitor de aur

Marea reusita a echipei de la PRO TV este ca a avut o perioada in care si-a fidelizat publicul, a mizat pe formarea telespectatorilor tineri. Si a reusit, iar daca acum si-a schimbat profilul, iar determinant a ramas entertainment-ul, este din cauza acestui tip de public, crede Mihai Tatulici. Tot pe telespectatori da vina si Florin Calinescu. Publicul roman se plictiseste repede, nu e de tip occidental. Acolo, o emisiune buna sta pe ecrane si 30-40 de ani, spune cu o nota nostalgica fostul prezentator al celui mai de succes show din istoria Romaniei, Chestiunea zilei. Tot el adauga: Masa mare de telespectatori da aprecierile, asa ca, pina la urma, tot ce are importanta este ca PRO TV se mentine de zece ani pe primul loc. Opinie la care adera si Tatulici. Conteaza ca este numarul unu. Chiar si de acum incolo, ii va fi foarte greu, daca nu imposibil, oricarei televiziuni sa ii ia postul de lider de piata.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea