Social

Precizarea rezultatelor anterioare este esenţială pentru un CV bun

Scris în grabă, de la birou, poate chiar în ziua expirării anunţului de recrutare, CV-ul nu primeşte suficientă atenţie din partea candidatului. Cel mai adesea prezentarea este una neconvingătoare. Observaţia generală pe care a avut-o Eduard Radu, managing consultant al Careerexpert în urma analizării a peste 100 de CV-uri la targul de joburi " Angajatori de top ", este că acestea nu sunt bine redactate. El avansează şi un procent: aproape 90% din ele au suferit la acest capitol. Cea mai populară greşeală a candidaţilor este aceea de a înşiruri pur şi simplu detalii personale şi profesionale ca şi element de cunoaştere. Adesea se opresc la a spune că au lucrat la firma X. Pe nivelul următor sunt cei care descriu ce au făcut la respectiva companie. "Cea mai convingătoare formă a CV-ului este cea în care îşi explică rezultatele pe care le-au obţinut", spune Radu. El a remarcat însă că atat studenţi şi absolvenţii, cat şi profesioniştii cu 5-10 ani experienţă au dificultăţi în a-şi identifica rezultatele şi în a le transpune în scris. "I-aş încuraja pe candidaţi să investească foarte mult timp în a-şi identifica rezultatele pe care le-au obţinut, nu numai unde au lucrat cu carte de muncă, ci în toate locurile în care au activat profesional", spune Radu. Spre exemplu, un tanăr absolvent poate să-şi prezinte rezultatele pe care le-a avut ajutandu-şi părinţii la propria firmă sau din implicarea în proiectele colegilor. "Este cam singurul rezultat pe care îl poate proba", consideră consultantul. Pentru scrierea unui CV, în funcţie şi de experienţa avută, el recomandă alocarea unui buget de timp de cel puţin şase ore. Aspectul unui CV, important pentru angajator La prima triere a CV-urilor, un recrutor citeşte prezentarea candidatului în 30-45 de secunde. Timp ce trebuie folosit cat mai bine pentru a-l determina pe acesta să-l trimită în teancul celor care necesită mai multă atenţie. Astfel Radu le sugerează candidaţilor să prezinte la sfarşit datele de contact, şi nu la început, aşa cum se obişnuieşte, convins fiind că dacă informaţia este relevantă, angajatorul va cerceta cu atenţie prezentarea pentru a afla cum poate să-l contacteze pe candidat. Greşeala care sare cel mai tare în evidenţă provine însă din aspectul CV-ului. Formatate foarte obositor, cu mai multe tipuri de fonturi , recrutorul trebuie să "sape" pentru a găsi informaţia relevantă. Totuşi nu trebuie trecut nici în cealaltă extremă. "Forma e importantă pentru a scoate în evidenţă conţinutul, nu este un scop în sine", spune Radu. Oricat de bine ar arăta, el nu o să fie selectat dacă informaţia conţinută nu este relevantă. Unii recrutori sunt foarte exigenţi cu greşelile de ortografie. Existenţa unei singure erori poate duce prezentarea candidatului în teancul de refuzate sau chiar direct la coşul de gunoi. Radu îi sfătuieşte pe candidaţi să nu includă o fotografie decat în cazul în care anunţul de recrutare o cere, ori pentru posturi care presupun interacţiunea directă cu clientul. El motivează aceasta prin faptul că aspectul fizic poate influenţa decizia de selecţie în mod subiectiv. Prezentare succintă pentru recrutarea online Redactarea unui CV online este chiar mai dificilă. O prezentare pe internet trebuie să fie chiar mai succintă şi de impact deoarece atenţia pe care o acordă un recrutor unui CV online tinde să fie mai mică decat în cazul unei prezentări tipărite. Foarte importantă devine utilizarea acelor cuvinte-cheie pe care un angajator le utilizează în căutarea în baza de date, deoarece adesea înainte de a publica anunţuri, companiile caută în CV-urile pe care le au la dispoziţie. "Sunt mulţi care folosesc sintagme care nu sunt utilizate frecvent in piaţă", spune Dragoş Gheban, business development manager al firmei Catalyst , furnizor de soluţii de recrutare. "O altă greşeală pe care o face lumea este că îşi trece poziţia de pe cartea de muncă. În vocabular au intrat anumiţi termeni, anumite denumiri de poziţii", atrage atenţia Gheban. Un alt sfat pe care îl dă el este acela de a-ţi actualiza CV-ul cat mai des. Pe de o parte angajatorul înţelege din asta că respectivul candidat este într-o căutare activă, iar pe de altă parte, actualizarea CV-ului face ca acesta să apară pe primele poziţii în rezultatele căutărilor în baza de date.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea