Social

Ping-pong cu maxi-taxi

Dupa doua zile de discutii aprinse, microbuzele maxi-taxi au primit unda verde in Bucuresti pentru inca o luna.

Microbuzele maxi-taxi vor circula in continuare in Capitala, pe vechile trasee, decizia fiind luata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) joi seara, in urma convocarii unei sedinte de indata de catre primarul general Adriean Videanu, nemultumit ca propunerea sa de prelungire a licentelor fusese respinsa.

Astfel, Videanu a reusit sa prelungeasca licentele operatorilor pina la sfirsitul lunii iulie. Activitatea operatorilor de maxi-taxi urma sa intre in ilegalitate incepind de ieri, pentru ca licentele operatorilor expirasera miercuri. Astfel, incepind de joi, firmele de profil nu mai aveau dreptul sa-si desfasoare activitatea pe vechile trasee.

Blat ratat

Joi dimineata, primarul general declara ca licentele de maxi-taxi se vor prelungi pina la sfirsitul lunii, chiar daca sedinta CGMB urma sa aiba loc abia dupa-amiaza. Cu toate acestea, in sedinta, majoritatea voturilor au fost negative in ceea ce priveste prelungirea licentelor de maxi-taxi. Cei mai multi care au votat impotriva au fost consilierii PD si PNL.

A fost o neintelegere . Seful Comisiei de transport din cadrul primariei, Stefan Pirpiliu , a adoptat aceasta problema la modul ca maxi-taxiurile circula aiurea si ca soferii nu elibereaza bilete. El a spus ca va vota impotriva. Ceilalti, daca au vazut ca Pirpiliu a votat nu, au votat si ei la fel. Noi avem o conventie , dupa cum voteaza seful comisiei, votam si noi. Insa nu toti consilierii au auzit ce vorbiseram mai de dimineata, cu primarul general, si au votat negativ, ne-a explicat Doru Prioteasa, consilier municipal din partea PD.

Videanu contraataca

Adriean Videanu a convocat o noua sedinta de urgenta, la mai putin de o ora de la terminarea celei a GCMB. Astfel, la ora 18.45, aproximativ 33 de consilieri, majoritatea din PD si PNL, au fost chemati de catre Videanu. Eu m-am abtinut pentru ca nu este in ordine treaba.

Mi-am exercitat democratic votul, in sedinta de consiliu. Nu cred ca cineva se poate schimba de la o ora la alta. Asta a fost optiunea mea. Nu este normal sa hotarim ceva si dupa doua ore altceva, a declarat Victor Aidr, consilier municipal PRM.

Nici macar cel care a propus aceasta prelungire a licentelor de maxi-taxi nu este de acord cu ceea ce a facut Adriean Videanu. Hotarirea am propus-o eu pe ordinea de zi. Cei de la PNL si jumatate dintre cei din PD au votat impotriva. Cind primarul a vazut ca el a apucat sa promita ceva, iar consiliul a votat altceva, a convocat «sedinta de indata».

Vom ataca in contencios , pentru ca hotarirea nu a fost luata in conditii legale. El nu a avut convocatorul la sedinta si nici nu a intrunit numarul majoritar al consilierilor. Practic, a trecut-o pe blat, ne-a declarat Mihai Giugla, consilier PSD.

Licitatie aminata cu o saptamina

Tot in sedinta de joi seara s-a hotarit aminarea licitatiei pentru noile trasee de maxi-taxi pina pe data de 20 iunie. S-au cerut mai multe lamuriri din partea celor 22 de firme care au cumparat caietul de sarcini. Voi monitoriza toate schimbarile care se vor aduce caietului de sarcini.

Nu vreau ca noile modificari sa favorizeze pe cineva, ne-a declarat Stefan Pirpiliu. Potrivit acestuia, conform declaratilor pe anul 2005, nici un operator de maxi-taxi nu indeplineste conditiile cerute in caietul de sarcini. Dar ar putea sa le indeplinesca daca fac investitii.

30.000 de calatori pe zi

Ca sa iei masuri eficente in ceea ce priveste transportul in comun, trebuie sa faci studii. Nu exista nici un studiu care sa eficientizeze acest tip de transport. Numarul autovehiculelor de transport in comun a scazut in perioada 1989-2000, in schimb numarul calatorilor a crescut, a declarat Stefan Pirpiliu.

In plus acesta ne-a explicat ca, o data cu infiintarea zonei metropolitane, va fi o arie mult mai intinsa, deci va fi nevoie de un numar mai mare de mijloace de transport in comun. S-ar putea ca microbuzele de maxi-taxi sa se pastreze, chiar daca primarul Adriean Videanu spune acum ca in trei ani ele nu vor mai fi pe traseu, a mentionat Pirpiliu. Potrivit statisticilor aproximativ 30.000 de bucuresteni circula zilnic cu maxi-taxi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea