Social

#liberali campanie parlamentare #calin popescu tariceanu #liberali campanie subventie

Peste jumatate din campania parlamentara a PNL, platita de la stat

Trei milioane de euro, insemnand peste jumatate din cheltuielile de campanie electorala liberala, au fost platiti sub forma de subventie de la bugetul de stat , potrivit raportului preliminar de venituri si cheltuieli intocmit de Autoritatea Electorala Permanenta.

PNL este singura formatiune politica care a beneficiat de subventii de la stat pentru sustinerea campaniei electorale, premierul Tariceanu avand grija sa aloce o suma mai mult decat consistenta pentru nevoile electorale ale propriului partid, informeaza Antena 3.

PNL a dispus de un buget de campanie de 24.437.868 lei - 13,6 milioane RON din postura de partid de guvernamant si 0,83 milioane provin din donatii -, din care a cheltuit 24.080.799. Conform legii, PNL are dreptul ca partid parlamentar la o subventie bugetara.

Partidele politice, care la inceputul legislaturii au reprezentanti in grupuri parlamentare, cel putin intr-o Camera, primesc o subventie de baza, care reprezinta o treime din subventiile bugetare alocate partidelor politice.

Cuantumul subventiei depinde insa de numarul de mandate parlamentare obtinute. Aceasta se calculeaza prin impartirea restului de doua treimi din subventiile de la bugetul de stat pentru partide politice la numarul total al parlamentarilor.

Suma totala alocata anual partidelor politice nu poate fi mai mare de 0,04% din veniturile prevazute in bugetul de stat, iar subventia totala acordata de la bugetul de stat unui partid politic, dupa aceste operatiuni, nu poate depasi de 5 ori subventia de baza.

Din toate partidele parlamentare din Romania, PNL a investit cel mai mult ca sa-i convinga pe romani sa-i aleaga la alegerile de anul trecut, insa efectul nu a fost unul scontat. Cele sase milioane de euro pe care i-au platit liberalii sa convinga romanii in campania electorala pentru parlamentare au dat celor de la PNL doar 2,6 milioane de voturi, infirmand regula "cat bagi atata face".

Cei mai eficienti in privinta raportului cost-beneficiu s-au dovedit cei de la UDMR, cu o valoare a fiecarui vot de 0,9 euro, in vreme ce PDL si PSD+PC, pentru care si-au exprimat optiunea aproape doua treimi dintre cei care au mers la urne, au scos din vistierie cate 1,3 euro, respectiv 1,6 euro, scrie Evenimentul Zilei.

Dupa PNL, cei care si-au golit buzunarele la uninominalul din toamna au fost membrii Aliantei PSD+PC, care se afla in topul cheltuielilor de campanie, cu 7,6 milioane de euro: au investit in campania uninominala de cinci ori mai mult decat in 2004, cand au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru parlamentare si prezidentiale. 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.