Social

Pastreaza-ti silueta de sarbatori

Craciunul inseamna kilograme in plus. Dupa post, perioada de infranare aduce dupa sine numeroase obiceiuri si un meniu de preparate din carne de porc si dulciuri de sarbatoare. Din carne de porc, pentru praznicul Craciunului, se prepara slanina, carnati, cartabosi, toba, sarmale, friptura de porc, ciorba de oase. Dulciurile care sfarsesc masa de sarbatoare sunt: cozonacul, placinta si lipiile. Daca incerci sa slabesti sau doar sa te mentii, sarbatorile de iarna pot sa fie o provocare serioasa. In medie, o persoana se ingrasa 3 kilograme intre noiembrie si ianuarie. Unele persoane au probleme cu greutatea pentru ca se ingrasa de sarbatori, an dupa an, si nu reusesc niciodata sa scape de toate aceste kilograme. Sigur ca stii cat de usor este sa te ingrasi de sarbatori. 500 de calorii in plus zilnic de la Craciun pana la Revelion si ai reusit sa te ingrasi doua kilograme. Iar 500 de calorii nu e mare lucru – cateva pateuri, o bautura, cateva bomboane, cateva sarmale. Nu-ti trebuie multa imaginatie sa vezi cat de usor este sa te ingrasi 2 kilograme fara macar sa iti dai seama. Dar nu e obligatoriu sa te ingrasi de sarbatori, alegerea este a ta. Poti sa renunti si sa accepti ca o sa fii nevoit sa slabesti mai mult in ianuarie sau poti sa iti faci un plan ca sa te distrezi, dar fara sa aduci niciun prejudiciu corpului tau. In ziua de Craciun, cantitatea de mancare si bautura este de doua ori mai mare decat necesarul mediu zilnic. Dar asta nu ar fi o problema majora, te-ai ingrasa cu un kilogram, pe care ai putea se il dai jos foarte usor, ducandu-te de cateva ori la sala sau la un centru de remodelare. Problema este ca ai la dispozitie toate mancarurile bogate in calorii pentru cel putin 10 zile. Chiar daca magazinele sunt inchise doar cateva zile, toata lumea are tendinta sa faca un stoc de bunatati pentru toata perioada sarbatorilor. In mod normal, simti nevoia sa oferi un munte de mancaruri si gustari familiei si oaspetilor. Ar fi impotriva spiritului sarbatorilor sa oferi doar dulciuri fara zahar si morcovi. In perioada aceasta ai multe sanse sa mananci alimente pe care in mod normal le considerai o placere rara. Simti ca trebuie sa te bucuri de acestea cat se poate. Pana la urma, probabil ti-ai refuzat aceste placeri o vreme indelungata, mai ales daca ai tinut o cura. Si nu o sa te incurajeze nimeni sa mentii cura, dimpotriva, toata lumea va spune: "lasa, e Craciunul". Iar Craciunul nu poate fi Craciun fara anumite mancaruri, invariabil bombe calorice. Probabil te-ai simti foarte frustrat daca ar trebui sa mananci gratar cu legume in loc de sarmale si cozonac. Uneori mananci pentru ca vrei, alteori pentru ca e acolo si uneori doar ca sa tii pasul cu ceilalti. Trebuie sa mananci ce a gatit mama ta special pentru tine, daca asa ai facut de obicei si ti-a placut. In plus, o sa te duci la una, doua sau mai multe petreceri sau in vizite, si in timp ce te distrezi, poti foarte usor sa sa mananci si sa bei, fara macar sa iti dai seama. Sa nu uitam ca, de obicei, perioada sarbatorilor este foarte stresanta pentru cei mai multi dintre noi. Ne simtim obligati sa ne asiguram ca totul e organizat perfect si ca toata lumea se simte bine. Trebuie sa scrii felicitarile, sa cumperi cadouri, sa le impachetezi si sa le dai, sa faci curatenie in casa, sa planifici si sa gatesti. Iar toate astea trebuie inghesuite in programul tau si asa suficient de incarcat. Sa nu mai spunem ca trebuie sa ai grija de copii super-activi, iar familia ta pare sa stie exact ce sa faca sa te enerveze. Apoi, toti banii pe care ii cheltuiesti si datoriile pe care le faci, doar gandul platilor din ianuarie, te face sa intinzi mana dupa o ciocolata. Si, totusi, cum sa nu te ingrasi? Totul depinde de atitudine. Hotaraste-te ca anul acesta de sarbatori, indiferent ce s-a intamplat in trecut, tu o sa-ti mentii greutatea. Ai o atitudine pozitiva si hotarata. Daca te gandesti ca incercarile tale sunt sortite esecului, o sa renunti la prima petrecere la care te vei duce si totul se va duce de rapa. Aminteste-ti constant ca ti-ai propus sa ramai in forma si stabileste ca in fiecare zi sa te distrezi, dar mentinandu-ti scopurile propuse. Imagineaza-ti ce bine o sa te simti cand o sa vezi ca anul asta nu te-ai ingrasat deloc si poti sa iti continui dieta, in timp ce toti ceilalti vor fi deprimati de kilogramele adunate. Probabil o sa esuezi daca incerci sa slabesti de sarbatori. Propune-ti sa-ti mentii greutatea si simte-te bine ca reusesti. Nu adopta atitudinea "ce conteaza, oricum incep o noua dieta din ianuarie". Daca faci asta, o sa te numeri printre cei care se ingrasa 5 kilograme si apoi regreta profund. Pe de alta parte, relaxeaza-te un pic, oricum o sa mananci ceva mai mult decat de obicei. Daca nu vei considera ca ai stricat totul pentru ca ai mancat o felie de cozonac, ai mai multe sanse sa nu arunci prosopul in ring, sa renunti si sa mananci orice si oricat. Distractia bate mancarea. Aminteste-ti ca sarbatorile nu inseamna doar sa mananci. Bucura-te de cadouri, de atmosfera, de emisiunile de la televizor, de decoratiuni, de colinde, de traditiile din familie. Doar atunci cand privesti sarbatorile ca pe 10 zile de a-ti satisface toate placerile alimentare, esti cu adevarat in pericol. Planifica sa te distrezi cu prietenii si cu familia, ca sa nu te plictisesti. Poti sa joci carti sau rummy dupa masa de pranz, sa impodobiti bradul, sa iesiti la o plimbare in ziua de Craciun, sa te joci cu copiii. Asigura-te ca ai grija si de tine. Du-te la coafor, la un centru de remodelare, la masaj. Si spune-le tuturor ce ai vrea sa primesti de Craciun. Inainte de orice petrecere sau vizita, fa-ti putin timp si gandeste-te cu ai vrea tu sa fie. Imagineaza-ti ca alegi inteligent cele mai potrivite mancaruri, ca mananci si bei cu moderatie, in timp ce te distrezi de minune cu prietenii sau familia, discutand sau dansand, cu un zambet pe buze si o scanteie in ochi. Recunoaste ca te poti distra de minune si fara sa golesti toate farfuriile de pe masa. Repeta-ti: Doar pentru ca e acolo, nu trebuie sa si mananc. Doar pentru ca ei imi ofera, nu trebuie sa spun DA. Doar pentru ca imi fac o placere, nu trebuie sa iau de doua ori. Doar pentru ca este atat de multa mancare, nu inseamna ca trebuie sa o gust pe toata. Mananca doar pentru tine. Orice alegi sa mananci sau sa nu mananci, fa-o pentru tine. Este corpul tau, deci tu alegi ce vrei sa mananci. Tu alegi daca vrei sa il respecti sau nu. Mama ta probabil a pregatit o placinta extraordinara si se va supara daca nu mananci, dar ea nu va imparti cu tine deprimarea cand te vei urca pe cantar in ianuarie . Treci peste esecuri. Nu e sfarsitul lumii daca ai mancat prea mult intr-o vizita. Este inevitabil de sarbatori. Dar nu folosi asta ca pe o scuza sa spui "mai bine renunt acum si incep din nou in ianuarie". Daca mananci prea mult la pranz, nu renunta spunand ca o sa mananci mai putin maine, ci hotaraste-te sa mananci mai putin sau deloc la cina. Nu-ti refuza totul Nu trebuie sa nu mananci nimic de Craciun, ci doar sa ai grija sa nu exagerezi. Planifica toate mesele pe parcursul sarbatorilor si fa o lista de cumparaturi ca sa te asiguri ca nu vei face un stoc prea mare de mancare. Cei mai multi dintre noi cumparam prea multe si apoi mancam doar ca sa nu facem risipa. Probabil vei cumpara ciocolata, alune, chipsuri, saleuri, chiar daca in mod normal eviti astfel de mancaruri. Evita sa le lasi la indemana tot timpul. Scoate-le doar cand vin musafirii si apoi pune-le la loc. Oricum o sa stii ca sunt in dulap, deci probabil o sa le mananci la un moment dat. Cand ti-e pofta si nu poti sa rezisti, fii rezonabil si pune cateva intr-un castronas, iar apoi bucura-te de fiecare inghititura. Cumpara alune cu coaja, seminte sau fistic, sa nu poti sa mananci cantitati mari deodata. Pastreaza-ti constant nivelul glicemiei. Incearca sa mananci proteine la fiecare masa si nu manca snacksuri in cantitati mari, si numai dupa masa. Asta te va ajuta sa mentii nivelul glicemiei constant si sa eviti poftele continue de mai multe alimente cu zahar. Asigura-te ca ai alternative.E bine sa ai gustari sanatoase in casa sau la birou, ca atunci cand ti se face foame sa poti allege alternative sanatoasa in locul ciocolatei si pateurilor. Mentine-ti rutina zilnica. Daca stii ca te ajuta sa tii un jurnal alimentar, continua si pe parcursul sarbatorilor, chiar daca o sa sfarsesti prin a te uita cu groaza la cantitatea pe care ai putut sa o mananci in unele zile. Daca te-ai obisnuit sa faci miscare la prima ora, nu incerca sa te pacalesti ca o sa iti faci exercitiile mai tarziu. Mentine-ti obiceiurile bune si vei avea doar de castigat. Evita sa iti gasesti refugiul in mancare. Nu o sa fii mai fericit sau mai putin stresat daca mananci. Daca faci asta tot timpul de sarbatori, o sa sfarsesti prin a te simti mult mai putin fericit in ianuarie. Si trebuie sa recunosti ca mancarea nu iti reduce stresul, ci doar te face sa uiti pentru o vreme, ca apoi sa revina cu mai multa putere. Redu stresul vorbind cu o cineva, infrunta-ti sentimentele, doar asa poti indrepta lucrurile. Lasa-ti corpul sa-ti spuna cand ai mancat de ajuns, astfel nu vei manca niciodata atat de mult incat sa te simti rau. Intreaba-te daca chiar trebuie sa mananci mai mult. Daca ai tinut cura anul acesta, o sa fii uimit cat de tare s-au schimbat gusturile. O sa constati ca dulciurile care iti placeau sunt acum prea dulci sau ca placintele sunt gretoase, si ca ai nevoie de mai putina mancare sa te simti satul. Observa aceste schimbari, pentru ca ele iti vor fi de mare ajutor. Nu ignora exercitiile. Ideal ar fi ca, pe tot parcursul sarbatorilor, sa faci miscare si exercitii, ca sa consumi caloriile in exces. Alearga 15 minute si o sa consumi tot ce ai adaugat la masa de Craciun! Din pacate, cei mai multi oameni nu reusesc sa faca miscare in decembrie, ba din contra. Incearca sa nu renunti complet la programul tau de exercitii chiar daca esti foarte ocupat. Mai bine reduci durata sau frecventa decat sa nu le faci deloc. Daca continui, iti va fi mult mai usor sa revii la rutina normala dupa sarbatori. Fa miscare fara sa te duci la sala. Profita de toate oportunitatile de a face miscare chiar daca nu iti place sa te duci la sala sau nu ai timp. D aca ai doar cateva minute disponibile pentru exercitii, foloseste-le. 10 minute sunt mai bune decat niciun minut. Fa exercitii usoare pe tot parcursul zilei ca sa consume caloriile, fara a pierde o gramada de timp deodata. Urca pe scari si fa cateva exercitii pentru picioare, cand stai pe scaun, fa cateva ridicari, fa cateva exercitii pentru fese in timp ce astepti sa fiarba apa pentru cafea, contracta muschii abdomenului cat astepti la semafor, foloseste greutati usoare cat te uiti la televizor. Totul conteaza si te ajuta sa te gandesti la mentinerea greutatii pe tot parcursul zilei. Bucura-te de cumparaturile de Craciun, stiind ca astfel consumi o gramada de calorii. Plimbarile usoare consuma 300 calorii pe ora. Daca trebuie sa stai cu copii, du-i la piscina. Ei isi vor consuma energia, iar tu vei reusi sa faci miscare. Daca ninge, iesi la o plimbare, joaca-te in zapada. Du-te sa schiezi sau sa patinezi, fa un om de zapada, va consuma o gramada de calorii. Du-te la biserica pe jos in seara de Craciun sau la o plimbare a doua zi. Invita cativa prieteni sa vina in vizita. Vei consuma timp si enrgie pentru a organiza totul si a avea grija de toti musafirii. Evita stresul. Stresul este unul dintre principalele motive pentru a manca prea mult sau prea des de sarbatori. Deci, pastreaza-ti calmul si vei avea un Craciun mai linistit! Redu stresul prin a-l accepta ca find parte din viata ta. Daca te gandesti ca nu trebuie sa te stresezi, o sa fie si mai rau. Si nu te astepta ca ceilalti sa fie perfecti. Craciunul perfect exista doar in filme, create de regizori si manechine, probabil in august! Familiile reale se cearta, ard mancarea, au rude care adorm sforaind in fata televizorului, iar bradul nu este chiar perfect. Nu te incarca cu lucruri care nu au importanta. Intreaba-te "chiar trebuie sa ma enervez din cauza asta?", "are importanta ca nu e chiar perfect?". Nu poti crea amintiri perfecte, amintirile care raman sunt din intamplarile spontane, cand te simti bine cu adevarat. Deci fa tot ce poti cu timpul si energia pe care le ai si da la o parte sentimentul de vinovatie ca nu esti femeia fantastica sau Superman, relaxeaza-te si bucura-te de fiecare moment. Ai grija de sanatatate ta. Mai presus de toate, ai grija de sanatatea ta, asigura-te ca dormi suficient, ca mananci destule fructe si legume, ca bei destula apa, ca faci o pauza din cand in cand, ca nu bei prea multa cafea sau alcool. Nu sari peste micul dejun. Eviti astfel sa “ciugulesti” pe tot parcursul zilei. Daca te infometezi inainte de o masa bogata ca cea de Craciun, vei fi atat de disperat incat vei manca mult prea mult deodata. Umple-ti farfuria cu grija. Alege o bucata mica de carne si umple farfuria cu legume. Sari peste sosuri, crème, condimente bogate in calorii. Nu iti consuma portia de calorii cu mancaruri pe care le poti manca in fiecare zi, paine, cartofi, branza, chipsuri, ci pastreaza-te pentru bunatatile traditionale. Daca te duci in vizita, ofera-te sa aduci un fel de mancare. O sa fii sigura ca ai ceva sanatos ce poti manca. Fa o salata de fructe sau o prajitura cu indulcitor . Aminteste-ti numarul caloriilor. Aminteste-ti ca tortul de ciocolata poate fi absolute delicios, dar placerea dureaza doar un minut, in timp ce pentru cele 700 de calorii care se aduna pe soldurile tale iti va trebui o gramada de timp si ambitie sa le consumi. Mai exact o ora si jumatate de jogging! Intreaba-te daca inca o felie de tort sau inca trei sarmale or sa te faca sa te simti mai bine. Pregateste-te din timp, informeaza-te cate calorii contin mancarurile care vor fi servite. Te va ajuta sa constientizezi cate calorii mananci. Inainte sa mananci orice, opreste-te si gandeste-te: "vreau asta suficient de tare sa justifice numarul de calorii?". Mananca incet. Mananca incet si da-i stomacului timp sa iti spuna cand a avut suficient. Te va ajuta si sa scapi de toate ofertele de a mai servi inca putin. Aminteste-ti ce rau te simti cand mananci prea mult si hotaraste-te sa mananci doar atat cat iti trebuie ca sa te simti bine toata ziua. Ocupa-ti timpul. Chiar daca esti in vizita, ofera-te sa ajuti cu pregatirile si stransul mesei. Sau incerca sa ii faci pe toti sa se simta bine, orice ca sa te mentii ocupat. Daca tu gatesti... Axeaza-te pe calitate, nu pe cantitate, daca se poate. Serveste cele mai fine mancaruri, ca sa simtiti ca sarbatoresti. Pregateste somon, carne slaba de calitate, serveste sampanie, si vei avea o masa demna de adus aminte, fara regrete. Foloseste carne slaba si lapte si smanatana degresate, pregateste mancaruri fara continut mare de grasime. Scoate pielita de la pui sau curcan si toate bucatile grase din carne. Alege pe cat posibil carne alba. Cauta retete dietetice si incearca ceva nou. Musafirii or sa creada ca ai facut eforturi mari ca sa se simta bine si in plus or sa manance sanatos. Ofera diverse variante pentru mancarile mai grase, de exemplu cartofi natur si cartofi prajiti, salata de fructe si cozonac. Serveste bauturi racoritoare ne-alcoolice. Incearca noi cocktailuri de fructe. Roaga-i pe musafiri sa nu aduca mancare. Astfel vei putea controla ce servesti. Daca insa primesti bomboane sau alte dulciuri, asigura-te ca le imparti la toata lumea. Pune mancarea care iti ramane in congelator sau da-le prietenilor, ca sa nu fii tentata sa “ciugulesti”. Daca nu se poate, pur si simplu arunca-o, mai bine la gunoi decat pet alia si soldurile tale. Petrecerile. Bufetul servit la petreceri este de multe ori sfarsitul tuturor eforturilor de mentinere a greutatii. Mancaruri care ingrasa, frumos aranjate… mananci prea mult fara ca macar sa iti dai seama. Incearca strategiile de mai jos ca sa limitezi pagubele! Daca te duci la o petrecere seara, mananca putin in timpul zilei, dar nu te infometa. Mananca o gustare inainte sa pleci, ca sa nu ajungi acolo flamanda. Daca te duci direct de la service, trebuie sa iti faci un plan. Stai cat mai departe posibil de bufet. Daca stai langa bufet, o sa fii tentata sa iei mereu cate a bucatica. Cand te hotarasti sa mananci, uita-te cu atentie la toate mancarurile oferite, inainte sa alegi, ca sa nu te trezesti ca ti-ai umplut farfuria cu varf. Ia cate un fel sau doua si du-te cat de departe posibil de bufet. Poti intotdeauna sa te mai intorci sa mai iei. Dar daca iti umpli farfuria, o sa sfarsesti inevitabil prin a manca tot, chiar daca nu mai esti flamanda. Incepe cu mancarea cea mai sanatoasa, legume, pui sau fructe. Hotaraste-te sa nu mananci foietaje si o sa iti fie bine. Fiecare din acele mici pateuri pot avea pana la 100 calorii. De fapt, daca trebuie neaparat sa te eviti ceva la petreceri, trebuie sa eviti foietajele. Bea multa apa inainte de masa sau de petreceri, altfel primul pahar de alcool pe care il bei ti se va urca la cap, iar vointa ta va disparea odata cu el. Alterneaza un pahar cu bautura alcoolica cu unul de apa, te va mentine hidratata si te vei ameti mult mai greu. Daca vrei sa consumi putine calorii, ofera-te sa conduci cateva persoane acasa. Te vor aprecia cu siguranta. In zilele dintre petreceri, nu consuma alcool, ca sa ii dai ficatului timp sa se refaca. Aminteste-ti ca bauturile carbogazoase au multe calorii, asa ca nu inlocui alcoolul cu aceste bauturi, nu rezolvi nimic. Bea apa sau sucuri dietetice. Incearca sa bei vin sau tarii in loc de bere sau lichior. Danseaza! Vei sta departe de mancare si bautura, vei consuma o gramada de calorii si te vei distra. Dansul slow consuma 240 calorii pe ora, in timp ce cele mai "agitate" – 540! Secretul nutritionistului. Consuma inainte de fiecare masa suplimenti nutritivi pe baza de fibre vegetale. Aceste "pastilute de trisat" ajuta organismul sa nu asimileze grasimile, contribuie la digestie si la eliminarea toxinelor si deseurilor. (Sursa: Ziare.com)

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea