Social

Nuci si sport bune pentru fertilitate

Infertilitatea poate afecta o mare parte din cuplurile care-si doresc cu nerabdare un copil. Si multi dintre ei apeleaza la metode de tipul fertilizarii in vitro pentru a deveni parinti, dar poate ca ar trebui sa schimbe stilul de viata si, mai ales, cel alimentar, pentru a ajunge la rezultatul dorit. Iata cam ce trebuie sa contina dieta unei femei care vrea sa ramana insarcinata. Se spune ca sarcina este semn de sanatate. Adica perioada de preconceptie este la fel de importanta ca aceea in care fatul se dezvolta. Asa ca viitoarea mamica trebuie sa aiba mare grija de sanatatea ei si de felul in care se hraneste. Meniul zilnic trebuie alcatuit astfel incat trebuie sa fie asigurat necesarul de macronutrienti (proteine, lipide, glucide), dar si micronutrienti (vitamine, minerale, oligoelemente). Vitaminele A, C, E, complexul B si, in special, acidul folic, zincul si fierul sunt cateva dintre elementele-cheie de care depinde functionarea normala a aparatului reproducator, fertilitatea, potenta, dezvoltarea fetala. SANATATE CU SUC Acidul folic este unul dintre cei mai importanti componenti ai unei dezvoltari armonioase. Asta pentru ca lipsa lui ar putea duce la defecte de tub neural sau chiar la retardul cresterii uterine. Pentru a impiedica asa ceva cel mai bun este sucul natural de portocale, dar acidul folic se poate gasi si in alte alimente ca de exemplu: spanacul, broccoli, ciupercile, fasolea uscata, painea integrala si carnea. Alte fructe si legume de care trebuie sa nu te feresti sunt merele, bananele, afinele, curmalele, smochinele, nucile, migdalele, usturoiul, patrunjelul. AFRODIZIACE Energia sexuala depinde si ea de alimentele pe care le ingurgitam. Unii cercetatori sunt de parere ca deficientele nutritive pot duce la o scadere a libidoului, asa cum unele alimente au reputatie de afrodiziace. Fructele de mare, sparanghelul, telina, dar si unele fructe care pot induce ganduri erotice doar prin forma lor. Asa cum este cunoscut faptul ca femeile foarte slabe raman mai greu insarcinate, asa se stie si ca alimentatia saraca in grasimi poate reduce cu 30% energia zilnica. Deci nu va feriti de grasimi. Mai ales ca ele sunt cele care furnizeaza acizi grasi, esentiali la asimilarea vitaminelor liposolubile. BARBATII LA REGIM Nu numai viitoarele mamici trebuie sa aiba grija de sanatatea lor, ci si barbatii sunt nevoiti sa tina cont de cateva reguli esentiale. Ca de exemplu, sa consume mancaruri bogate in zinc. Unii cercetatori sunt de parere ca zincul sporeste numarul de spermatozoizi si chiar productia de testosteron . Este adevarat ca aceleasi studii arata si ca zincul stimuleaza diviziunea celulara si ovulatia femeilor. Pentru a beneficia de cele 15 grame de zinc necesare puteti consuma stridii, carne de pui, de curcan si de vita. Trebuie insa sa fim atenti la excese, pentru ca prea mult zinc nu face nimanui bine. Aceiasi cercetatori sustin ca prunele, piersicile, crevetii si branza pot ajuta la conceptie. Dar nu trebuie neglijate nici mancarurile care contin vitaminele C, B12, E si calciu care au un aport important pentru fertilitate. ADIO STRES Pentru a da o sansa in plus unei sarcini trebuie sa ai in vedere si alte considerente. Ca de exemplu stresul. Unul dintre factorii importanti este in acest caz sportul. Exercitiul fizic induce starea de bine pentru ca duce la eliberarea de endorfine - substante care diminueaza stresul si ne fac mai optimisti. In plus, daca sportul este facut in doi poate avea chiar si un efect afrodiziac deloc de neglijat. UN MARE NU! In afara de consumul alimentelor sanatoase, cei care vor sa devina parinti trebuie sa renunta la factorii negativi. Ca de exemplu alcoolul. Numeroase studii au demonstrat ca exista o asociere certa intre consumul prenatal de alcool si defecte congenitale, tulburarile de maturare ale organelor si sistemelor fatului, deficiente psihice etc. Alcoolul consumat sistematic duce la instalarea unor carente care cu greu pot fi redresate. In timpul sarcinii si al alaptarii, alcoolul este deci complet interzis. Tutunul este un factor important in reducerea fertilitatii femeilor, dar si a calitatii spermatozoizilor.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.