Social

#gaura neagra #nasa

NASA a descoperit cea mai tanara gaura neagra

Astronomii NASA au descoperit cea mai tanara gaura neagra din "vecinatatea cosmica" a Pamantului.

Descoperirea a fost posibila gratie telescopului cu raze X Chandra. Gaura neagra are numai 30 de ani si va fi urmarita de acum inainte de cercetatori.

Gaura neagra s-a format in din supernova SN1979C din galaxia M100, situata la circa 50 milioane de ani lumina de Terra.

"Faptul ca am ajuns sa observam si sa studiem gaurile negre la scurt timp dupa ce s-au format, aceasta este intr-adevar o descoperire foarte importanta a stiintei. Desi, pentru viata obisnuita a oamenilor, nu inseamna mare lucru", a declarat pentru Gandul Mihai Dascalu, referent la Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu ", Bucuresti.

Gaura neagra se afla foarte aproape de Pamant, raportat la scara cosmica, insa distanta pana la ea este uriasa.
 Aceste fenomene cosmice sunt detectate de astronomi folosind raze X, deoarece gauri negre nu pot fi vazute.

"Sunt foarte greu de observat, caci nu se vad. Ele sunt detectate prin metode indirecte. Altfel spus, noi vedem obiectele doar fiindca lumina lor ajunge la noi. Gaurile negre au aparut de miliarde si miliarde de ani, de cand exista Universul, formandu-se atunci cand stelele colapseaza in propriul lor centru de greutate. S-a acceptat ideea ca in interiorul fiecarei galaxii exista cate o gaura neagra", a mai spus Mihai Dascalu.

Articole din social