Social

Mosley vrea Formula 1

Pina in 2008, presedintele Federatiei Internationale de Automobilism spera sa poata introduce sistemul de promovare/ retrogradare si in Marele Circ . Ideea nu este privita cu ochi buni de constructori .

Max Mosley, presedintele Federatiei Internationale de Automobilism, promite ca in maximum doi ani Formula 1 va deveni de o spectaculozitate care va relansa interesul publicului pentru acest sport. Pina in 2008, el doreste sa instaureze un sistem de doua divizii in Marele Circ, cu promovare si retrogradare. Principiul de aplicabilitate este relativ simplu: Scuderia sau cele doua scuderii care termina Campionatul Mondial al constructorilor pe ultimele doua locuri sint retrogradate in anul urmator intr-un Campionat dezvoltat pe baza actualului GP 2, de unde vor fi promovate in elita una sau doua echipe.

Costuri de patru ori mai mici

Este o noutate pe care ne-o dorim si va fi buna, pentru ca este necesara. Un sistem de promovare/retrogradare va duce la cresterea interesului pentru toata lumea, a declarat Mosley la BBC. Acest plan ar urma sa reduca si costurile in F1, iar echipele vor avea o mai mare stabilitate financiara . Mai intii trebuie sa ne asiguram ca avem costurile sub control, pentru ca scuderiile promovate, foarte probabil unele mult mai mici, echipe independente, sa poata face pasul in Formula 1, a adaugat el. Acest proiect are, de altfel, scopul de a reduce costurile in Marele Circ, Max Mosley sperind sa reduca bugetele medii anuale de la 366 de milioane de euro la 95 de milioane de euro, un nivel accesibil pentru toata lumea.

Constructorii se opun

Tocmai aceasta incercare de deschidere a portilor celui mai popular sport cu motor i-a iritat pe actualii mari constructori, care se opun intr-o proportie covirsitoare ideii. Ei considera ca ideea este o frina in dezvoltarea monoposturilor, atit timp cit proprietarii nu au garantia ca vor ramine in F1 si ii forteaza pe constructori sa conceapa si o masina complet noua, pentru o Formula diferita.

De altfel, nici constructorii din GP 2 nu vad ideea cu ochi buni. Doua dintre principalele echipe si cu sanse la promovare, Arden International si iSport International, au ca sponsor principal pe Red Bull, ceea ce poate conduce la un moment dat la situatia de neacceptat ca taurul rosu sa aiba patru echipe in Formula 1.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea