Social

Metrou in Drumul Taberei si Pantelimon, peste patru ani

Autoritatile au cazut de acord: cele doua cartiere ar putea fi conectate la reteaua de metrou printr-o investitie de aproape 1,5 miliarde de euro.

Guvernul a aprobat, la sfirsitul anului trecut, construirea unei noi magistrale de metrou pe ruta Universitate - Drumul Taberei . Potrivit proiectului prezentat ieri de catre reprezentantii Primariei Bucuresti, noua magistrala ar urma sa fie construita pe ruta bulevardul Ghencea - Prelungirea Ghencea - Strada Riul Doamnei - Bulevardul Drumul Taberei - strada Razoare - Strada Prof.

Dumitru Bagdasar - Bulevardul Eroilor, parc Opera Romana - Bdul Mihail Kogalniceanu -Bulevardul Regina Elisabeta - Piata Universitatii. „Magistrala V de metrou va avea noua kilometri lungime si 14 statii.

In prim faza am vrut sa construim doar 12 statii, insa am introdus si Prelungirea Ghencea si bulevardul Ghencea pentru ca vrem ca in viitor sa construim si in continuare metrou, adica spre Pantelimon“, a explicat Gheorghe Udriste , directorul Directiei de Transport din cadrul Primariei Capitalei.

Potrivit acestuia, noua linie de metrou va avea statii in zonele: Ghencea, linga Stadionul Steaua, Prelungirea Ghencea, Riul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, parc Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Hasdeu, Cismigiu si Universitate 2. Conform hotaririi de guvern, aprobata in decembrie anul trecut, proiectul va costa 741 de milioane de euro si va fi gata in aproximativ patru ani de la inceperea lucrarii.

„Peste aproximativ o luna vom organiza licitatie pentru atribuirea lucrarii de construire a liniei Universitate-Drumul Taberei. In plus, Guvernul a aprobat si construirea magistralei Universitate-Pantelimon, care va costa aproximativ 700 de milioane de euro“, a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor .

Expertii municipalitatii lucreaza, in prezent, la un studiu care vizeaza indesirea actualelor statii de metrou. „Sigur se vor construi noi statii de metrou in Colentina, Radu Voda si Dorobanti. Aproape intre toate statiile actuale se va construi cite o noua statie“, a explicat Gheorghe Udriste.

Pe de alta parte, acesta sustine ca, daca metroul va ramine in subordinea Ministerului Transporturilor, nu se va materializa nici un proiect. „Faptul ca la magistrala V nu s-a facut nimic de mai bine de 10 ani este din cauza ca administrarea metroului este la Ministerul Transporturilor si nu la noi“, a replicat Gheorghe Udriste.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, si ministrul Transporturilor, care vrea sa ii ia locul actualului edil, isi disputa suprematia Metrorex de un an. Astfel, Adriean Videanu il acuza pe Ludovic Orban ca „nu este constant in declaratii“. „Atunci cind domnul Ludovic Orban era viceprimar sustinea ca metroul ar trebui sa treaca la Primaria Capitalei, acum, de cind este ministru al Transporturilor, sustine ca reteaua subterana trebuie administrata de ministerul condus de el“, a declarat Adriean Videanu.

In replica, Ludovic Orban spune ca ar trebui sa se infiinteze o autoritate metropolitana de transport care ar trebui coordonata de Guvern. „Primaria Capitalei va avea un cuvint de spus in ceea ce priveste dezvoltarea metroului. Voi propune ca o parte din actiunile Metrorexului sa fie administrate de municipalitate“, a explicat ministrul Transporturilor.

 

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea