Social

Marfurile chinezesti sufoca marile porturi din Europa

Peste 70% din transporturile maritime sosite din Asia s-au confruntat cu intarzieri de cel putin doua zile. Primul sosit, primul servit pare sa fie de ceva timp dictonul dupa care se ghideaza majoritatea porturilor europene. In contextul expansiunii rapide a importurilor asiatice, acestea se confrunta cu o lipsa acuta de locuri de andocare . Asta pentru ca marile porturi europene nu au reusit sa se dezvolte suficient de rapid pentru a face fata numarului tot mai mare de containere venite in special din China. Cele mai aglomerate porturi din Europa, din Rotterdam , Olanda, si Hamburg, Germania, si Felixstowe si Southampton, din Marea Britanie, toate au fost nevoite, anul acesta, sa intoarca din drum containerele de import din cazua lipsei locurilor de andocare. Nici camioanele care ar trebui sa transporte containerele pe uscat nu sunt scutite de asteptare. Soferii sunt nevoiti sa stea ore intregi la cozi interminabile. Operatorii de transport se confrunta cu intarzieri de pana la doua zile chiar si in cel de-al doilea cel mai mare port european, cel din Antwerp, din Belgia. Iar in opinia celor din industrie, nici viitorul nu se arata foarte roz. Asta pentru ca, dupa cum arata cifrele oficiale, transportul maritim de containere creste cu 7,8% pe an intre 2005 si 2011, in timp ce capacitatea porturilor cu doar 4,2%. Drept prin urmare, 73% din transporturile maritime sosite in Europa s-au confruntat cu intarzieri, in prima parte a anului 2007, in crestere cu 45% fata de aceeasi perioada anul trecut. Lucrarile de dezvoltare sufera intarzieri "Comertul din Orientul Indepartat infloreste", a afirmat presedintele principalului operator al terminalului pentru containere din portul Rotterdam, ECT, Jan Westerhoud, citat de Reuters. Pentru a face fata fluxului foarte mare de importuri asiatice, ECT construieste un nou baraj si noi terminale pentru containere. Dar lucrarile au fost intarziate, iar cele doua facilitati vor deveni operationale abia in a doua jumatate a anului 2008 si, respectiv, in prima parte a lui 2009. Si Portul din Rotterdam va investi in dezvoltare 2,8 miliarde de euro. Asta pentru a-si adauga inca 10% la spatiul de andocare deja existent de 10.500 de hectare. Proiectul trebuia inceput in 2002, dar a fost amanat pana in 2008, iar finalizarea expansiunii portului va dura pana in 2012, din cauza litigiilor in instanta legate de protectia mediului. Shanghai, cel mai aglomerat port din lume Desi aglomerarea din porturile europene nu este atat de alarmanta ca cea din SUA si Asia, specialistii cred ca daca trendul va continua, lucrurile nu vor sta cu mult diferit. Shanghaiul este deja pe cale sa surclaseze Singapore ca fiind cel mai aglomerat port din lume in 2008, in contextul in care economia chineza isi continua cresterea in acelasi ritm. Capacitatea portului din Shanghai si-a mentinut o rata de crestere de 20% pe an, odata cu 2004.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea