Social

Managementul traficului - ineficient fara parcari

Primele semafoare inteligente din Capitala au devenit functionale de ieri, pe bulevardul Magheru .

Acestea fac parte dintr-un sistem complex de management al traficului si pot schimba timpii de semaforizare in functie de fuxul orasului ca sa deblocheze intersectiile, dau unda verde ambulantelor si prioritate autobuzelor care sunt in intarziere. De asemenea, datorita acestui sistem, politistii nu vor mai trebui sa stea in intersectii ca sa dirijeze circulatia, acest lucru facandu-se automat.

Ce inseamna sistemul de management al traficului? Practic, in fiecare intersectie aglomerata au fost montati, sub carosabil, senzori care transmit, printr-o retea de fibra optica , informatii privind numarul de masini care traverseaza zona catre centrul de comada.

De asemenea , in intersectii au fost montate camere video care transmit permanent imagini ce pot fi vizualizate pe monitoare la centrul de comanda. Toate aceste informatii sunt procesate de niste calculatoare uriase care trimit catre semafoare solutii pentru deblocarea intersectiei, semafoarele schimbandu-si astfel culoarea pentru a da unda verde arterei mai aglomerate.

„Din cele 140 de intersectii cat cuprinde proiectul astazi (n.r. ieri) am inaugurat 60 de intersectii. Dintre acestea, cele 20 de pe bulevardul Magheru pot schimba in acest moment timpii de semaforizare in functie de parametri din trafic. Restul de 40 sunt conectate la sistem si pot furniza doar informatii din trafic”, a declarat Mihai Ianciu, vicepresedintele UTI, firma care realizeaza proiectul.
 
Desi primaria a platit pentru acest proiect 18,4 milioane de euro, primarul Capitalei Adriean Videanu a declarat ca acest sistem va fi eficient doar atunci cand celelalte probleme cu care se confrunta orasul, respectiv infrastructura, benzile speciale pentru RATB si locurile de parcare, vor fi rezolvate. Acelasi lucru l-a recunocut si vicepresedintele UTI.

„In situatia ideala, acest sistem ar trebui sa scada timpul de asteptare in trafic cu 20-30 la suta. Dar daca doua din trei benzi sunt blocate de masini parcate, nu sunt benzi speciale pentru RATB si nu avem locuri de parcare , isi pierde din eficienta. De asemenea, m-am uitat la statistici si am vazut ca numarul masinilor noi inmatriculate creste anual cu 30 la suta. In conditiile astea, timpii de asteptat in trafic vor ramane aceiasi”, a explicat acesta.

Aceasta este prima etapa din proiectul de management al traficului.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea