Social

#concurs #dan diaconescu #tv

Loteria OTV, la limita legii

Noua emisiune de tip bingo a OTV-ului este la limita legii. Firma care finanteaza realizarea emisiunii numeste “loterie publicitara” o emisiune de tip joc de noroc , care de altfel nu ar avea voie sa existe pe televiziunile romanesti.  

Legile din tara noastra au lasat loc interpretarilor pentru cei care vor sa pacaleasca statul roman si pe cei care isi doresc castiguri “doar cu un sms”. Folosindu-se de inexistenta unei deosebiri clare intre o Loterie publicitara si un joc de noroc din legile romanesti, Videoprod Industries organizeaza “ 100% Adevarat ” la OTV, o emisiune care aduna mai multe nereguli.

Potrivit Adevarul, argumentul organizatorilor in fata legii este ca loteria este o campanie de promovare a publicatiei pe internet, acest element facand diferenta intre concurs si un joc de noroc si reprezinta gaselnita organizatorilor pentru a putea difuza emisiunea. Acest lucru se intampla in conditiile in care organizarea de jocuri de noroc pe orice fel de canale de telecomunicatii este interzisa prin lege, pedeapsa constand in amenda sau inchisoare.

Compania finantatoare a emisiunii a gandit productia ca pe o “loterie publicitara”, dupa ce Ministerul Finantelor ii refuzase eliberarea autorizatiei pentru organizarea unui “joc cu castiguri in obiecte“.

Datele personale sunt folosite ilegal

Astfel, telespectatorii care vor sa participe la concurs trebuie sa isi faca contra-cost, un “abonament saptamanal“ prin sms la publicatia online “sutalasutaadevarat.ro” si sa astepte sa fie extrasi in cadrul tragerii din timpul emisiunii. Ei se aboneaza insa la o revista care contine doar stiri preluate de la agentii de presa, informatii pe care le-ar putea gasi insa si pe alte site-uri cu acces gratuit.  

O alta problema pe care o au organizatorii se refera la folosirea datelor cu caracter personal. Videoprod Industries se afla in ilegalitate in aceasta privinta, deoarece nu este inscrisa in Registrul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, singurul lucru care i-ar putea permite sa solicite si sa foloseasca datele personale ale participantilor la concurs.

Emisiunea intra in ancheta

Potrivit Adevarul, neregulile semnalate in presa in ultima vreme au facut Directia Control din cadrul Autoritatii de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal sa anunte efectuarea unei investigatii, alaturi de reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Saptamana trecuta, presa anunta ca emisiunea prezentata de Pepe si Ramona Badescu la OTV este produsa de o firma de apartament, detinuta de un off-shore, RTMB Production, cu sediul aflat la o casuta postala din Londra. Acestia promit premii saptamanale de aproape jumatate de milion de euro, cu premii constand in cate trei autoturisme Mercedes si cate trei apartamente cu doua camere in Bucuresti.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea