Social

Lege pentru drepturile calatorilor cu avionul

Pasagerii din avioanele care au intirzieri mari vor putea cere inapoi banii pe bilet, dupa 1 ianuarie. Un proiect de hotarire de guvern, aflat deocamdata pe circuitul legislativ al Guvernului, dar care va intra in vigoare obligatoriu dupa 1 ianuarie - data aderarii la UE, va aduce mai multe drepturi clientilor companiilor ae-riene. In cazul in care acestea refuza imbarcarea pasageri-lor sau daca aeronavele au intirzieri mai mari de doua ore, pasagerii vor primi despagubiri. Actul introduce in legislatia noastra prevederi europene, care, spre deosebire de cele romanesti, statueaza drepturi pentru pasageri in cazul intirzierii aeronavelor. Sanctiuni pe ora si distanta Cea mai drastica sanctiune aplicata unei linii aeriene , in cazul in care zborul are o intirziere de peste cinci ore, este returnarea integrala a sumei platite pentru tronsonul de zbor neefectuat si chiar si pentru cel efectuat, in cazul in care pasagerul nu mai poate prinde zborul de legatura. Sanctiunile sint aplicate pentru fiecare ora de intirziere, in functie si de distanta de zbor. In cazul intirzierilor de cel putin doua ore, la zborurile de pina la 1.500 km, a celor de trei ore la toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km sau intre 1.500 si 3.000 km pentru zboruri intercontinentale, precum si in cazul intirzierilor de peste patru ore, in restul situatiilor, pasagerii vor fi indreptatiti la gustari oferite de linia aeriana, acces la telefon sau fax si, daca sosirea este planificata pentru a doua zi, la cazare in hotel. Legislatia actuala prevede despagubiri de 150 de euro pentru zborurile sub 3.500 km si de 300 de euro peste aceasta limita. Dupa 1 ianuarie, suma cuvenita va fi de 250 de euro, pentru zboruri mai scurte de 1.500 km, 400 de euro pentru zborurile intracomunitare sau extracomunitare intre 1.500 si 3.000 km si de 600 de euro in restul cazurilor. Pasagerii Blue Air , nici o reclamatie Drepturile pasagerilor sint prea putin cunoscute in Romania. Nici unul dintre cei o suta de pasageri ai cursei low-cost Blue Air, care au asteptat o noapte intreaga in aerogara Arad reluarea zborului spre Bucuresti, nu a reclamat cazul la Protectia Consumatorilor. La nivelul ANPC Bucuresti exista doar cinci plingeri si acelea se refera doar la bagaje pierdute pe aeroporturi. Potrivit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, pasagerii unei curse low-cost au aceleasi drepturi cu cei ai unei curse de linie. Eventualele diferente se refera strict la serviciile oferite pe parcursul zborului si nu la drepturile in caz de intirziere sau de anulare a zborurilor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea