Social

Jumatate de miliard de euro vor fi rulati in publicitatea romaneasca

Televiziunea inghite in continuare cei mai multi bani din publicitate . Nivelul total al pietei de publicitate s-a ridicat anul trecut la 363 de milioane de euro, iar pina la sfirsitul acestui an investitiile ar urma sa creasca cu 35%, atingind suma de 500 de milioane de euro. „Cresterea de 33% fata de 2005 este uimitoare pentru o piata care a stat mult timp in umbra vecinilor din regiune“, apreciaza Veronica Savanciuc, presedintele Initiative Romania, agentia care a facut joi public ghidul anual „Media Fact Book“. Autorii ghidului considera ca puterea de cumparare sporita si consumatorii tot mai sofisticati stau la baza trendului ascendent . Investitiile in televiziuni au fost, la fel ca in 2005, cele mai semnificative: 224 de milioane de euro, suma care reprezinta, in termeni de rate card , 90% din totalul pietei media. Pina la finele anului, investitiile tv vor spori cu alte 100 de milioane de euro fata de 2006, potrivit raportului Initiative. Sumele indreptate catre presa scrisa s-au ridicat la 71 de milioane de euro, cu 8 procente mai mult decit in 2005. Cel mai spectaculos salt in 2006 l-au cunoscut insa Internetul si cinemaul (investitii in valoare de 6,2 milioane de euro), cu aproape 60% crestere fata de anul precedent. La nivelul investitorilor din publicitate, telefonia mobila este cel mai mare cheltuitor de bugete pentru media, in timp ce categorii precum berea, cosmeticele sau racoritoarele au pierdut locuri in topul comunicatorilor. La nivelul investitorilor propriu-zisi, Procter&Gamble, European Drinks si Unilever ramin, totusi, companiile cele mai interesate de publicitate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea