Social

#scriere articol blog # articol blog #articol #blog

Incepator in blogging? 5 aspecte de care sa tii cont cand scrii un articol

Esti o persoana creativa, iar acum vrei sa scrii un articol si nu stii de unde sa incepi. incerci sa asterni ideile pe hartie si ele se imprastie in toate directiile, la fel si subiectele pe care le dezbati. Realizezi ca ai nevoie de o metoda organizata de a-ti aduna gandurile intr-un articol. Noi iti propunem alta abordare: te provocam sa iti pui intrebarile corecte si sa privesti scrierea unui articol precum proiectul unei case.

 

Acum incearca un exercitiu. Imagineaza-ti cum ai construi o casa si pentru cine a-i inalta-o. O proiectezi astfel incat in locuinta sa se simta bine intreaga familie. incepi constructia cu o fundatie suficient de incapatoare pentru ca fiecare sa se simta bine. Ridici o structura solida, potrivita dimensiunii cladirii. Pui caramida peste caramida, iar la final finisezi si lucrezi la detalii.

1. Planifica: tema principala si tipul de articol

Un articol trebuie sa lase in mintea cititorului cel putin o idee esentiala pentru ca randurile tale sa devina memorabile. Gaseste modul in care sa condensezi toate gandurile intr-o idee pe care utilizatorul sa o retina.

Apoi incadreaza acea idee in stilul tau personal, astfel incat oricine te-ar citi sa se intoarca pentru tine si asocierile pe care le creeaza vis a vis de tine. Revenind la exemplul casei defineste ce iti doresti de la ea: experienta, utilitate, exclusivism, confort etc.

Pentru a alege cea mai potrivita tema pentru articolul tau iti recomandam sa iti asculti publicul. Poti face acest lucru urmarind comentarii, forumuri sau folosind tool-ul Google trends.

In functie de aceasta poti sa stabilesti tipul de text pe care il vei scrie.

Stire

Textul-stire este scurt, concis, iar tonul este impersonal, spre deosebire de articolele de blog care au adresare directa la persoana a doua. stirea trebuie sa raspunda la intrebarile cine, ce, cand, unde, cum.

Articole de opinie

Articolul de opinie, cum sunt in general toate articolele de blog personal, transmit in primul rand un punct de vedere personal si emotie.

Faptele nu mai sunt prezentate atat de riguros, accentul fiind pus pe mesajul pe care autorul, adica tu, il transmite.

Sfaturi sau retete

In contextul internetului sau dezvoltat noi tipuri de articole precum cele de sfaturi si retete. acestea sunt o combinatie intre stire si opinie personala. Tonul este relaxat, personal, in schimb acuratetea informatiilor este importanta.

Advertoriale SEO

Advertoriale SEO (Search Engine Optimization) fac parte din noua forma de marketing digital, non-agresiv, prin care clientul este tras catre afacerea online.

Advertoriale SEO sunt, in principiu, oricare articole altul in forma prezentata mai sus, inclusiv interviu. Ce este deosebit la advertoriale SEO? in primul rand, acestea sunt articole platite, scrise la comanda clientului. in al doilea rand, in scrierea textului trebuie sa utilizezi cuvinte cheie date si, eventual, o structura de text.

Un advertorial SEO poate avea nuante publicitare sau poate fi scris ca un articol util si integrat natural (nativ) in structura site-ului in care este publicat.

2. Dimensioneaza: Clarifica tema si lungimea articolului

Optiunea temei si lungimea depinde de scopul tau si stilul articolului. Spre exemplu, o stire despre lansarea undei carti include informatii punctuale, iar textul este scurt. La polul opus, un articol cuprinzator de genul totul despre…, in mod evident textul va fi consistent, bine structurat si documentat.

3. Structureaza: incepe cu o structura de subtitluri chiar daca le ajustezi ulterior

incepe cu o structura de articol pentru a pastra coerenta povestii. Pentru un articol de blog desfasurarea poate avea loc cronologic sau pornind de la piramida inversata a stirii. Concret, incepi cu noutatea sau concluzia inca din paragraful de introducere, dezvoltand subiectul ulterior.

Scrierea articolului sub forma unei piramide inversate creaza asteptari in mintea cititorului si creste probabilitatea ca acesta sa ramana pe acea pagina si sa citeasca articolul pana la final.

4. Simplifica: Pastreaza coerenta textului si naturaletea cuvintelor

Cand incepi sa scrii un articol de blog, aminteste-ti ca informatiile pe care le livrezi online trebuie sa fie utile si intelese de toti utilizatorii. Foloseste un limbaj simplu, fara neologisme, arhaisme sau jargoane tehnice.

Te ajuta si pe tine si pe cititori sa pastrezi frazele scurte, chiar daca esti tipul povestitorului. E ajuta sa citesti fraza cu voce are si sa urmaresti ca pauzele de respiratie sa fie naturale, pastrand in acelasi timp naturaletea textului.

Oamenii sunt unici si au perceptii diferite, iar pentru a te apropia de un public cat mai larg scrie simplu si foloseste metode ca publicul sa isi aminteasca ce ai scris. Exista tipuri diferite de invatare (vizual, auditiv, kinestezic) apeleaza la toate simturile.

Intr-un text poti sa atingi cat mai multe tipuri de invatare, implicit oameni, apeland la diferite tipuri de verbe precum a vedea (vizuali), a auzi (auditivi), a simti (kinestezici).

5. Finiseaza: corecteaza, cere opinii

Dupa ce construiesti o casa, inainte de a te muta o amenajezi sa iti placa: finisezi peretii, alegi mobilier si accesorii. in mod similar retusezi un articol pentru blog: corectezi textul de greseli, inlocuiesti cuvintele repetitive cu sinonime, modifici titluri si nuantezi frazele.

Pentru ca iti doresti ca blogul sa fie citit de cat mai multi oameni, inainte de a publica continutul cere si a doua opinie, chiar daca tu crezi ca articolul este ireprosabil. Roaga un prieten sa iti citeasca textul si sa fie obiectiv. Asculta-l si schimba paragrafe, explica termeni si elimina exprimari care ar putea crea confuzii.

Dupa fiecare modificare mai citeste o data textul, daca se poate cu voce. Publica-l si ia-o de la capat. Experienta e mama intelepciunii!

Pe scurt:

  • Un articol se construieste precum o casa: planificat, fundamentat, structurat, temeinic si finisat.
  • Stabileste de la inceput mesajul pe care vrei sa il transmiti si stilul articolului.
  • Porneste de la o structura logica a informatiei.
  • Blogul este pentru a fi citit de multi cititori: fa-l simplu si apeleaza la toate simturile. Documenteaza, argumenteaza si pastreaza corectitudinea informatiilor.
  • Scrie articolul din timp si acorda-ti timp sa il corectezi. O vacanta last minute poate iesi bine, un articol last minute ar putea lasa de dorit.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea