Social

Gigi si-a cumparat stirile PRO TV

Ascensiunea mediatica a lui Gigi Becali la PRO TV s-a bazat pe o intelegere „subterana“ tripartita, menita a stinge datorii comerciale intre patronul Stelei, PRO TV si hotelul Marriott. Mecanismul prin care Gigi Becali a devenit vedeta media, enuntat de insusi patronul Stelei, a fost confirmat pentru „Cotidianul“ de prietenul sau Fathi Taher, fost administrator la Marriott: PRO TV datora bani lui Becali pentru drepturi tv ale meciurilor Stelei, iar Becali datora bani catre Marriott, chirie pentru sediul sau. PRO TV a stins datoria catre Be-cali mediatizindu-l la stiri, iar Becali si-a stins datoria catre marriott atragind, in stirile PRO TV in care era erou, si imaginea hotelului. Membrii CNA isi amintesc ca PRO TV a fost primul si principalul vector de imagine al lui Gigi Becali, dar nu gasesc mijloace de sanctionare a acestei sofisticate reclame mascate. Banuit pina acum, dar niciodata recunoscut, mecanismul prin care Gigi Becali a devenit, peste noapte, vedeta media la PRO TV a fost explicat sumar chiar de Gigi Becali, miercuri seara, pe B1 TV, la emisiunea „Nasul“. „Era vorba despre o datorie pe care o avea media fata de Steaua, o firma care colaboreaza cu PRO TV, si eu trebuia sa platesc la Marriott (chiria pentru biroul sau - n.r.). Marriott ii dadea reclama la PRO TV, nu mai primeau banii si era o compensare in trei“, a explicat Becali, care a mai precizat ca suma care trebuia compensata era „de 230.000“, fara a preciza moneda. Schema descrisa de Becali ar arata cam in felul urmator: firma apropiata PRO TV-ului datora bani lui Becali pentru drepturi de televizare a meciurilor Stelei; Becali datora bani catre Marriott, drept chirie a sediului sau. PRO TV a stins datoria catre Becali mediatizind-l la stiri, iar Becali si-a stins datoria catre Marriott atragind in stirile PRO TV in care era protagonist si imaginea hotelului. Taher confirma Omul de afaceri Fathi Taher, actionar la Marriott si prieten foarte bun cu Gigi Becali, ne-a confirmat ieri pactul dintre cele trei parti. „Intr-adevar, a fost incheiata o intelegere pe o perioada determinata. Totul a fost legal“, spune Taher. Dupa reconfigurarea actionariatului de la Marriott, a fost instalata o noua conducere a hotelului, care nu a mai agreat intelegerea incheiata anterior si i-a cerut lui becali sa plateasca chiria pentru biroul din hotel. „Debitoarea a refuzat plata datoriilor restante“, s-a plins in instanta Societatea Companiilor Hoteliere Grand, proprietara imobilului in care opereaza, sub franciza, hotelul Marriott. Becali a pierdut procesul si a fost obligat sa achite catre SCH Grand suma de 80.000 de euro. „Intelegerea a fost valabila doar pentru o perioada limitata. Becali a stat mai mult, iar chiria nu a mai fost compensata cu PRO TV“, ne-a explicat Taher. Dupa ce s-a cer-tat cu reprezentantii Marriott, Becali si-a mutat biroul in noul sau palat din centrul Bucurestiului. „Nu exista contract cu PRO TV“ Fata de cele declarate de Becali pe B1 TV, postul din Pache Protopopescu a oferit urmatorul raspuns „Gazetei Sporturilor“ de ieri: „PRO TV nici nu infirma, nici nu confirma declaratia domnului Gigi Becali. Nu discutam contractele noastre comerciale“. Raspuns care ridica urmatoarea problema : a existat un contract comercial prin care datoriile intre cele trei parti sa fie stinse in acest fel? Panaiotis Vogiathis, director general al SCH Grand, ne-a declarat ieri ca Marriott nu a avut incheiat nici un contract de publicitate cu PRO TV. Acelasi lucru il sustine si Dina Litica, PR Manager la compania Marriott. Iar Fathi Taher are amintiri vagi: „E posibil sa fie si o scrisoare sau un contract in acest sens“. Contract sau mica intelegere? Afirmatiile lui Gigi Becali, confirmate de Fathi Taher, ridica o problema de etica jurnalistica: imaginea lui Becali, oferita drept fapt jurnalistic, avea in spate o tranzactie strict comerciala. Consiliul National al Audiovizualului sustine ca nu poate interveni in chestiuni de deontologie, pe motiv ca nu vrea sa devina „militia presei“. Attila Gasparik, membru CNA, apeleaza la memorie: „Daca e sa mergem inapoi in timp sa vedem cind a inceput mediatizarea excesiva a lui Becali, toate urmele ne duc spre canalul amintit“. Cristina Trepcea, membra CNA, ii acuza pe cei de la PRO TV pentru „incalcarea grava a profesiei de jurnalist“ si, prin urmare, Clubul Roman de Presa (CRP) este cel care ar trebui sa se autosesizeze. Contactat telefonic, Cristian Tudor Popescu, seful CRP, dar si angajat in trustul MediaPro, nu se pronunta in acest caz, pe motiv ca declaratiile lui Becali sint contradictorii. „El mai afirma la un moment dat ca nu e vorba despre nici un ban, ca a fost adus acolo pe baza de impresie artistica. Si atunci de ce mai era nevoie sa descrie toata schema aia, daca nu e vorba despre nici un ban? E o contradictie, nu stiu ce concluzie sa trag din aceasta declaratie“, ezita CTP. Cit priveste o eventuala ancheta, acesta spune ca CRP se poate autosesiza. Ioana Avadani, presedinta Centrului pentru Jurnalism Independent, spune: „Orice fel de publicitate este interzisa in calupurile de stiri. Nici macar publicitatea marcata ca atare, deci cu atit mai putin se permite publicitatea mascata. Orice posibil tirg in interiorul stirii este ilegal“. Ieri, PRO TV a revenit si a precizat raspicat : „Gigi Becali nu a avut si nu are nici un fel de contract cu PRO TV. PRO TV nu este agentia de PR a nimanui“.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea