Social

#motoare de cautare #optimizare seo #seo

Ghid util de optimizare SEO pentru motoarele de cautare

Realitatea virtuala a luat o amploare extraordinara in ultimii 20 de ani, in toate mediile de lucru, iar expresia "Este nevoie de optimizare SEO" este tot mai des rostita de catre specialistii in marketing.

Tot mai multe persoane au inteles cat de important este sa-si promoveze business-ul in mediul online folosindu-se de numeroasele servicii SEO disponibile pe piata.

Ce inseamna mai exact SEO?

SEO (Search Engine Optimization) se traduce in limba romana in optimizare pentru motoarele de cautare. Aceasta este considerata ca cea mai rentabila solutie de promovare pe termen lung si reprezinta procesul complex prin care un site web urca in motoarele de cautare.

Mijloacele tehnice de optimizare SEO fac posibila cresterea de trafic organic, astfel obtinandu-se cresterea numarului de eventuali clienti posibili.

Pentru ca fiecare proces de optimizare de tip SEO necesita un start, ai nevoie sa tii cont de cateva etape importante. Acestea sunt:

  1. Fixeaza clar obiectivele dorite - sa stii de la bun inceput ce anume vrei sa obtii printr-o promovare onlin.
  2. Stabileste din start un buget alocat trimestrial.
  3. Alege cu atentie sporita o agentie de specialisti in SEO cu care vrei sa colaborezi.
  4. Obtine un audit SEO - este mai eficient si indicat sa cunosti in detaliu eventualele problemele ale site-ului pentru a le putea rectifica.
  5. Fii la curent cu tot ceea ce ofera concurenta.

Odata indeplinite etapele de mai sus, iti vei putea indrepta atentia catre urmatorii factori de clasare utilizati de Google, pentru ca site-ul tau sa aiba rezultate optime de cautare.

Factori de clasare importanti:

  • Cuvantul cheie sa fie in nivelul de top al domeniului
  • Extensia domeniului web (TLD) – ofera opotunitatea de a clasa mai eficient site-ul pentru o anumita tara.
  • Cuvantul-cheie sa existe in titlul si subtitlul fiecarei postari
  • In descrierea unui articol sa existe cuvantul cheie
  • Continut bogat, de minim 700 de cuvinte, al articolelor
  • Folosirea repetata a cuvantului cheie si a variatiilor acestuia in text
  • Continut unic, original, corect gramatical si de actualitate
  • Optimizarea fotografiilor (nume, descriere)
  • Actualizarea constanta a continutului
  • Evidentierea cuvantului cheie in primele doua paragrafe ale continutului
  • Folosirea de link-uri outbound (exterioare) si link-uri interne
  • Continut usor de citit
  • Eliminarea erorilor HTML
  • Folosirea de URL-uri scurte care sa contina cuvantul cheie
  • Impartirea pe categorii a site-ului
  • Utilizarea de liste numerotate si bullets – ofera posibilitatea ca textul sa fie citit mai repede si mai usor.
  • Folosirea de tag-uri
  • Page Rank-ul sa fie mare
  • Adaugarea paginilor prioritare in Sitemap.xml
  • Prezenta datelor de contact, nu numai pe pagina de contact, ci si pe celelalte pagini
  • Colaboreaza cu cat mai multi editori
  • Revendicarea afacerii pe Google My Business – ofera site-ului tau aparitia in Google Maps.

Optimizare SEO din punct de vedere tehnic

Optimizarea SEO tehnica este partea de lucru a unui site care poate sa fie realizata nu numai de un programator, ci chiar de oricine care are ceva notiuni de IT.

Startul procesului tehnic de optimizare de tip SEO consta in indexarea pe Google, sitemap crawling si remedierea erorilor.

Pentru o indexare optima in motoarele de cautare ai nevoie sa faci urmatorii pasi:

  • sa ai un fisier de tip robots.txt, care acorda accesul pe site-ul tau robotilor Google. Dupa crearea acestui fisier, el trebuie urcat pe site, apoi urmand dezvoltarea unui fisier de tip sitemap HTML si XML, care la randul lui trebuie urcat pe site.

Odata dezvoltate si urcate pe site fisierele de mai sus este necesara asigurarea ca site-ul tau nu are erori de crawling si de indexare.

  • Acceseaza Search Console si la tab-ul Crawling poti vedea daca exista probleme cu accesul robotilor Google pe site-ul tau.
  • Intra in tab-ul de Indexare si vezi daca exista probleme cu indexarea. Aici poti urca si sitemap-urile, dar poti trimite spre indexare diferite pagini de pe site.
  • Asigura-te ca site-ul tau are o viteza buna si poate rula pe orice device
  • Intra in Google Page Insights si vezi exact cu ce viteza ruleaza site-ul tau pe orice dispozitiv.

Pentru orice site, blog sau magazin online, informatiile pe care le gasesti mai sus iti vor fi extrem de utile in procesul de optimizare de tip SEO pentru motoarele de cautare.

Advertortial

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.