Social

Francofonia. A inceput nebunia

Toata ziua de simbata, 62 de coloane oficiale formate din masini ale Politiei si ale SPP si din Renault-uri Laguna si Velsatis , imprumutate din Franta, de la producator, au simulat ca-s pline de sefi de stat si ministri participanti la sommet ce trebuie dusi de la Aeroportul „Henri Coanda“ la Palatul Parlamentului si invers. Coloanele oficiale s-au prefacut ca iau marimi francofone de la scara avionului si ca le duc la Salonul Oficial al Aeroportului Otopeni, gata verificat antitero si pregatit pentru sommet, inclusiv cu un scaun rulant cu senile, pentru ca persoanele cu dizabilitati sa poata cobori treptele. De la aeroport, coloanele au pornit spre Palatul Parlamentului unde, pe durata sommet-ului, parlamentarii nu vor avea acces decit la ceremonia de deschidere, si atunci doar cu invitatie. Pe 28 septembrie, coloanele oficiale ii vor aduce din minut in minut la Palatul Parlamentului pe invitatii la sommet. „Sa fiti recunoscatori“ „Din evaluarile facute de cei de la Organizatia Internationala a Francofoniei, avem infrastructura sa organizam patru-cinci sommet-uri in acelasi timp. Peste 15.000 de persoane sint implicate in organizarea acestui eveniment si toti bucurestenii ar trebui sa le fie recunoscatori acestor oameni care muncesc de luni intregi“, spunea simbata secretarul de stat pentru Francofonie, Cristian Preda, in timp ce, intre Piata Presei si Aeroportul „Henri Coanda“ erau cozi de masini de citiva kilometri, din cauza crearii unui culoar, pe fiecare sens de mers, pentru coloanele oficiale. Soferii care habar n-aveau de inchiderea pentru simulare a citorva bulevarde din centrul Capitalei au fost intorsi din drum, transformind, pe rutele ocolitoare, circulatia lejera de weekend intr-o inaintare anevoioasa, bara la bara. Accesul interzis Asa cum se va intimpla si intre 27 si 29 septembrie, soseaua Kiseleff , intre Arcul de Triumf si Piata Victoriei, calea Victoriei, bulevardul Natiunile Unite , strada Izvor, Calea 13 Septembrie si Bulevardul Libertatii au fost inchise pe durata simularii de simbata. In plus, tot simbata, circulatia a fost interzisa si pe Bulevardul Regina Elisabeta, si pe strazile care delimiteaza perimetrul Pala-tului Cotroceni, cum va fi si pe 28 septembrie. Pe soseaua Bucuresti-Ploiesti , intre Piata Presei si Aeroportul „Henri Coanda“, a fost creat un culoar unic pentru coloanele oficiale, intocmai ca in timpul sommet-ului. Partea centrala a drumului intre Arcul de Triumf si Piata Presei a fost rezervata tot coloanelor oficiale. „Le recomandam soferilor care vin dinspre Ploiesti sa aleaga traseul prin Corbeanca si apoi pe soseaua de centura , sa evite arterele inchise din oras. Dar si soseaua de centura a fost simbata aglo-merata. Asa se va intimpla si cu rutele ocolitoare din centru, vor fi foarte aglomerate“, a declarat purtatorul de cuvint al Brigazii de Politie Rutiera, Constantin Stroescu. Premierul Calin Popescu Tariceanu le-a recomandat bucurestenilor transportul in comun si mersul pe jos. Intirzieri si la metrou Din cauza probelor pe care Metrorex le-a facut la un proaspat cumparat tren Bombardier, cine voia simbata sa ajunga de la Piata Unirii la statia IMGB trebuia sa coboare la Piata Sudului si sa astepte 10 minute o alta garnitura. Directorul de infrastructura al Metrorex, Alexandru Taflaru, spune ca probele vor fi oprite cel tirziu pe 26 septembrie, seara, si ca in timpul sommet-ului trenurile vor veni mai des decit de obicei.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea