Social

Formula 1 se naste in desert

Campionatul Mondial al celui mai iubit sport auto incepe in acest weekend, in Bahrein. Pentru 2006 nu exista favoriti, insa spectacolul se intinde pe doua zile, gratie noului format al calificarilor.

Sezonul de Formula 1 incepe, in premiera, pe o mica insula din Golful Persic , procesiunea deschiderii balului fiindu-i rezervata circuitului Sakhir, din Bahrein. In acest weekend voi avea numarul 1 pe masina, un vis devenit realitate, spune Fernando Alonso , cel mai tinar campion mondial al Marelui Circ, care, in naivitatea celor 24 de ani, aproape ca a aruncat deja in aer campionatul din 2006. Prematura anuntare a transferului sau din 2007, de la Renault la McLaren, transforma acest sezon intr-unul de tranzitie, Raikkonen anuntind si el ca va parasi McLaren, pentru Ferrari sau Toyota. Tot mai insistent a inceput sa se spuna despre Renault ca va disputa ultimele 18 curse in F1.

Pe lista transferurilor

Noua dintre cei 22 de piloti titulari (Coulthard/Red Bull, Fisichella/ Renault, Massa/Ferrari, Montoya/ McLaren, Raikkonen/McLaren, M. Schumacher/Ferrari, Trulli/Toyota, Villeneuve/BMW, Webber/Williams) se afla la final de contract, iar experienta trecutului ne arata ca, pe masura ce acestia vor semna cu alte echipe, staff-urile tehnice vor incerca sa ii inlocuiasca in Grand Prix-uri cu piloti de teste. In acest an avem si rezerve de lux, precum Heiki Kovalainen (Renault) si Alexander Wurz (Williams), pe care cu siguranta ii vom vedea si in concursuri oficiale. Tranzitie este si la nivelul schimbarilor de regulament, adevarata revolutie fiind programata pentru inceputul lui 2008, cind va intra in vigoare si noul acord Concorde. Tot cam atunci este asteptata preluarea Red Bull de catre Pepsi, in schimbul a 7,6 miliarde de dolari, cu implicatii imense la nivelul Marelui Circ, atit timp cit Taurul Rosu detine doua scuderii. Intre timp, Red Bull si-a extins afacerile in fotbal si a achizitionat a doua echipa de fotbal, dupa Red Bull Salzburg avindu-i acum in posesie si pe americanii de la New York MetroStars.

Frustrarea fanului de vineri

Cursa din Bahrein se va disputa miine, de la ora 13.30 (in direct la TVR 1), dar monoposturile au intrat pe pista ieri, in cele doua sedinte de antrenamente libere. In prima dintre ele, cel mai bun timp l-a avut al treilea pilot al lui BMW, polonezul Robert Kubica (din 38 de tururi), urmat de Wurz (35 de tururi) si Raikkonen (trei tururi). Michael Schumacher , primul cistigator de pe Bahrein International Circuit (2004), a avut al patrulea timp dupa cinci tururi de pista, iar Alonso, invingatorul de anul trecut, a efectuat doar doua tururi, si acelea necronometrate. De altfel, noul format al calificarilor (in direct la TVR 1, azi, de la ora 13.00) si al restrictiei privitoare la pneuri face ca majoritatea pilotilor de top sa isi petreaca vinerea putin timp pe circuit, spre frustrarea spectatorilor. Limitarea aparitiilor pe circuit, in prima zi, este insa de inteles, cei care obtin dreptul de a participa in a treia sesiune de calificari si vor lupta pentru pole-position estimindu-se ca vor parcurge, inainte de startul propriu-zis, 130 km. In vechiul sistem, monoposturile rulau in calificari doar 15 km. Aceasta este a treia cursa care se desfasoara in desertul de linga Manama, iar pilotii nu vor avea cum sa scape nici acum de nisipul pe care vintul il va aduce pe suprafata de rulare.

Ferrari nu se lasa de fumat

In ciuda restrictiilor legislative, Ferrari a semnat un nou contract cu Marlboro, urmind sa incaseze 100 de milioane de dolari in acest an, 175 in sezonul 2007 si 215 in 2011. Scuderia italiana a tratat si cu Vodafone, dar nu i-a oferit statutul de sponsor principal. Rivalii de la McLaren Mercedes nu pierd nici ei timpul, semnind in aceste zile un contract de sponsorizare cu Fly Emirates.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea