Social

Exercitii pentru oameni stresati

Avem nevoie de 15-20 de minute de reflectie, vizualizare si de exercitii de respiratie pentru a fi zilnic in forma. Pentru unele persoane este foarte usor sa isi strecoare in programul zilnic cateva exercitii de detensionare. Exista insa si oameni care au nevoie de adevarate strategii de relaxare pentru a beneficia de cateva clipe de liniste. Exercitiile de relaxare implica executarea repetitiva a miscarilor de flexie si de extensie a principalelor grupe de muschi. Stresul ne poate afecta mai multe aspecte ale vietii, inclusiv sanatatea. Exercitiile regulate de eliminare a tensiunii sunt extrem de eficiente pentru persoanele cardiace, dar si pentru cei care doresc sa evite pe viitor aparitia unor astfel de probleme. Cercetatorii de la Institutul Britanic de Pneumologie si Cardiologie , citati de iVillage, recomanda exercitiile de relaxare ca elemente ajutatoare in tratarea unor afectiuni conexe obezitatii si tensiunii arteriale crescute. Potrivit acestora, prin reducerea stresului scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale, a infarctului miocardic sau obezitatii. In plus, se imbunatateste si starea de spirit. Este nevoie doar de 15-20 de minute de reflectie, vizualizare si de exercitii de respiratie. Este indicat sa facem cateva exercitii de relaxare in timpul sofatului, inainte de masa si inainte de ora de culcare . Stresul isi ia energie din diverse sisteme ale organismului, precum sistemul digestiv. Acest lucru inseamna ca persoanele stresate tind sa manance mult prea repede, inghitind alimentele fara sa le savureze sau sa le mestece pe indelete. Mancarea consumata astfel este mult mai greu de digerat, provocand arsuri si disconfort gastric. Miscare pe muzica relaxanta Numeroase afectiuni digestive , inclusiv sindromul intestinului iritabil, sunt legate de prezenta stresului in viata cotidiana. In aceste cazuri exercitiile de relaxare efectuate inainte de masa pot fi foarte folositoare. Incordati-va intreg corpul, cu degetele stranse in pumn, ochii inchisi si maxilarul incordat. Dupa cateva secunde relaxati-va corpul si trageti puternic aer in piept. Pentru a va asigura un somn linistit nu este re­comandata rememorarea situ­atiilor stresante de peste zi. Un exercitiu de relaxare va poate ajuta sa va mutati atentia de la ganduri, catre nevoia de somn a organismului. Urmatorul exercitiu poate fi realizat avand un fundal sonor, cu muzica relaxanta. Poate fi realizat si ca o completare la un exercitiu de meditatie sau de respiratie. Fiecare etapa a acestui exer­citiu poate fi realizata stand intinsi in pat. Inchideti ochii si res­pirati adanc de trei ori. Concentrati-va pe miscarile succesive de inspiratie si de expiratie a aerului. Continuand sa respirati adanc, petreceti cateva momente concentrandu-va asupra degetelor de la picioare. Incepeti sa incordati treptat fiecare muschi, incepand de la picioare. In final deschideti ochii larg, avand sprancenele ridicate, apoi inchideti ochii incercand sa constientizati cat de relaxati va simtiti. Cum ne calmam nervii in trafic In ciuda aglomeratiei din oras, momentele de blocare in trafic pot oferi clipe propice de relaxare daca stiti cum sa profitati de ele. Puteti incerca urmatoarele miscari: Strangeti cu putere volanul, cu mainile, timp de cateva secunde, apoi ii dati drumul. O sa observati ca senzatia resimtita la nivelul mainilor este diferita. Tinand mainile pe volan, intindeti si incordati cat puteti bratele. Mentineti pozitia timp de cateva secunde. Impingeti umerii in fata pe cat posibil, pentru cateva secunde, apoi reveniti la vechea pozitie Deschideti larg ochii si stati asa cateva secunde. Incruntati-va si incordati maxilarul, ca si cand ati fi furios. Dupa cateva secunde, relaxati-va fata. Rezemati-va capul de tetiera scaunului si incercati sa impingeti capul cat de mult pe spate. Dupa ce veti face aceste miscari simple veti observa ca ati acumulat tensiune si v-ati incordat muschii fara sa va dati seama. 15-20 de minute pot reduce sresul, scad riscul aparitiei hipertensiunii arteriale sau obezitatii. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Experti Cariera

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.