Social

Exercitii impotriva imbatranirii

Un program zilnic de gimnastica iti poate prelungi viata cu doi ani. Majoritatea oamenilor stiu cat de importanta este miscarea pentru mentinerea unui tonus mental si fizic ridicat, dar cu toate acestea ajung sa petreaca aproape 10-15 ore pe zi nemiscati, la birou, in fata calculatorului. Specialistii britanici sunt de parere ca programele de exercitii fizice trebuie incepute inca de la varsta de 20 de ani, pentru ca tineretea nu echivaleaza cu sanatatea. Imbatranirea este aso­ciata de multe persoane cu scaderea flexibilitatii, a puterii si a activitatii cardiovasculare, a densitatii osoase si a activitatii mentale. Dar majoritatea acestor schimbari survin ca urmare a inactivitatii. Studiile britanice, citate de iVillage, arata ca un program zilnic de exercitii, de cateva minute, poate prelungi viata cu peste doi ani, crescand si calitatea vietii . Program de preventie intre 20 si 30 de ani Atunci cand aveti intre 20 si 30 de ani, principalul scop al exercitiilor este cel de preventie. Nu trebuie sa va ganditi ca tineretea echivaleaza cu sanatatea. Arteroscleroza, o afectiune a arterelor, apare inca din adolescenta. Femeile aflate in perioada propice pentru a deveni mame trebuie sa urmeze un program de exercitii pentru reglarea posturii si pentru lucrarea zonei abdominale. Iata un exercitiu folositor: din pozitia sprijinit pe genunchi si palme incercati sa va curbati spatele spre tavan cat de mult puteti. Continuati exercitiul ridicand o mana si piciorul opus acesteia, apoi inchideti ochii si incercati sa stati nemiscata timp de 5-10 secunde. Gimnastica pentru inlaturarea stresului intre 30 si 40 de ani Dupa varsta de 30 de ani, majoritatea persoanelor incep sa urmeze un program de exercitii pentru a avea putere sa invinga stresul si pentru a-si mentine metabolismul la cote maxime. In aceasta perioada, activitatea fizica trebuie sa fie realizata zilnic. Cele mai potrivite exercitii sunt cele care implica exersarea fiecarei grupe de muschi, favorizand arderea caloriilor si cresterea densitatii osoase.Unul dintre exercitiile indicate de specialisti se axeaza pe lucrarea mus­chilor piciorului. Astfel, stand pe o banca, trebuie sa indoiti pe rand unul dintre picioare catre spate, pentru ca apoi sa va sprijiniti genunchiul indoit de podea. Astfel de exercitii se realizeaza in serii de cate patru pentru fiecare picior. In acest fel se modeleaza si se intareste musculatura picioarelor, lucrand astfel fiecare parte a coapselor. Exercitii pentru mentinerea flexibilitatii intre 40 si 50 de ani Intre 40 si 50 de ani fie­care dintre noi trebuie sa se mobilizeze pentru a evita instalarea semnelor specifice trecerii anilor. Indicat este sa combinati exercitiile pentru abdomen cu cele pentru sanatatea cardiaca, precum mersul alert. Din pozitia intins pe spate, indoiti genunchii la nivelul pieptului, in timp ce va strangeti bratele in jurul corpului ca si cum v-ati imbratisa. Pastrati aceasta pozitie si incercati sa respirati ca si cum ati fi stransi cu un corset . Un alt exercitiu poate fi realizat cu ajutorul unei curele prinse lejer in jurul taliei. Sprijiniti-va pe palme si genunchi, cu abdomenul relaxat, apoi incercati sa va incordati abdomenul astfel incat sa ramana un spatiu de cativa centimetri intre abdomen si curea. Incercati sa mentineti aceasta pozitie 30 de secunde, timp in care trebuie sa respirati cat mai incet. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum sa ai o viata sanatoasa.
loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.