Social

Doi tineri casatoriti abandonati in vama

In loc sa petreaca luna de miere intr-un hotel frumos, la malul marii, in Bulgaria, doi tineri bucuresteni s-au pomenit abandonati , cu valizele in mana, in punctul de trecere a frontierei Vama Veche. Cum granicerul bulgar nu ii permisese tinerei sa intre in tara, din cauza ca functionarul de la Casa de Casatorii ii compostase cartea de identitate, agentia de turism Travel Solutions a considerat ca nu mai are nici o obligatie fata de cei doi si i-a lasat pur si simplu de izbeliste pe marginea drumului. Uluitoarea patanie s-a petrecut pe 9 iulie 2007, iar bucuresteanul Daniel T. si sotia lui n-au mai reusit de atunci sa recupereze vreun leu din cei 1700 platiti tour-operatorului Travel Solutions pentru un sejur de neuitat la hotelul Mistral din Balcic . Incercand sa aflam care au fost premisele legale ale acestei intamplari, am discutat cu seful uneia din cele sase case de casatorii din Capitala. Sub protectia anonimatului, omul ne-a spus ca sistemul era mult mai bine pus la punct pentru buletinele de hartie, pe care se aplica o stampila-tip. Cum pe cartile de identitate nu se mai pot utiliza stampilele, s-a recurs la metoda compostarii, care nu a ridicat probleme deosebite, pana in momentul in care romanii au capatat posibilitatea de a calatori cu ele prin Europa. Din acel moment, a inceput insa nebunia si, dupa primele cazuri de tineri casatoriti intorsi de la frontiera, situatia a inceput sa se rezolve “la mica intelegere”, ca la romani: miresele care stiu ca pleaca in strainatate il roaga pe functionar sa nu le composteze cartile de identitate, iar acesta accepta. Asta pentru ca oricum neprezentarea in termen de 15 zile pentru preschimbarea actului de identitate, ca urmare a schimbarii numelui in urma casatoriei, nu este nici macar o contraventie . Evident insa, daca mireasa nu solicita sa nu i se composteze cartea de identitate, functionarul n-are nici un motiv sa nu aplice totusi o prevedere legala in vigoare. Cam asta au aflat si cei doi tineri insuratei de la politistul de frontiera roman, care, dupa ce i-a dat jos din autocar, a incercat si el sa rezolve problema in acelasi stil ca si functionarii de la casele de casatorii: “Daca va da drumul bulgarul, eu va las”. Bulgarul a considerat insa ca i se prezinta un act de identitate invalidat de autoritatile din tara de origine si nu i-a permis tinerei intrarea in Bulgaria. Evident, nu i se poate imputa granicerului bulgar ca nu stia faptul ca o carte de identitate astfel compostata mai este valabila 15 zile. In schimb, cei doi bucuresteni au considerat ca agentia de turism ar fi trebuit sa-i avertizeze cu privire la aceasta situatie, intrucat precizasera clar ca sunt proaspat casatoriti, si au depus plangere la ANPC. Mai mult, au reclamat si faptul ca, in pofida prevederilor legale, au fost abandonati la punctul de trecere a frontierei, fara nici o asistenta din partea agentiei. Cum Ordinul 387 din 17 iunie 2007, care completeaza Legea 107/ 1999 – “Precizari privind activitatea de comercializare a pachetelor de turism” specifica limpede ca tour-operatorii au obligatia de a furniza turistilor, in scris, informatii generale privind regimul pasapoartelor si vizelor, am incercat sa aflam si punctul de vedere al agentiei incriminate. Prima replica a lui Angelo Constantinescu, seful Travel Solutions, a fost: “Aha, s-au dus sa reclame si la dumneavoastra”. A urmat precizarea ca “acesti doi oameni nu vor sa-si asume niste responsabilitati”, dupa care Angelo Constantinescu ne-a informat ca “abia pe urma am aflat ca le capseaza buletinul”. Din punctul de vedere al sefului Travel Solutions, lucrurile sunt foarte clare: “A venit, a platit, i-am dat voucherul, l-am suit in autocar. Nu este obligatia agentiei sa comunice asa ceva, nu sunt politist sa verific daca actele mai sunt sau nu valabile”. Mai mult, Angelo Constantinescu a afirmat ca nu era responsabilitatea agentiei sa le asigure asistenta turistilor ramasi la frontiera, intrucat sejurul era cumparat de Travel Solutions de la Virgin Tours! Tour-operatorul incriminat se considera acoperit de punctul cinci din contractul semnat cu turistii, unde se precizeaza ca penalitatile se aplica si in cazul in care clientul nu poate pleca pentru ca nu are actele in regula sau este intors de la granita de Politia de Frontiera. Cum, in cazul retragerii cu mai putin de 24 de ore inainte de inceperea sejurului, penalizarea este de 100%, agentia considera ca tinerii casatoriti, lasati cu geamantanele in brate in drum, nu pot cere nici o despagubire. Convorbirea cu seful Travel Solutions s-a incheiat cu o precizare facuta de acesta: “O sa-i dau in judecata pentru prejudicierea imaginii firmei daca apare un articol in ziar”. Uluitor este insa faptul ca agentia se considera nevinovata, cu toate ca turistii au fost intorsi din drum de catre granicerul bulgar, nu de catre politistul de frontiera roman, desi prevederile din contract fac strict referire doar la Politia de Frontiera. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist: Revolutia fiscala - ce venituri vom avea din ianuarie 2018

Expertul Acasa.ro, Coca Maria Miorica, economist, inspector HR

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Care sunt joburile de viitor?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.