Social

# turbina auto # defectare turbina #turina #avarii #masina

Defectarea unei turbine: 3 cauze principale ce pot determina avarii la nivelul acestei piese auto

Turbina din structura motorului unui autoturism a fost dezvoltata in 1926 de producatorul american General Motors si implementata initial pe linia de autoturisme Chevrolet. Rolul acestui agregat este de a utiliza energia produsa de emisii pentru a comprima aerul patruns in motor. 

 

O functionare la parametri optimi a turbinei (cunoscuta in lumea auto si sub denumirea de turbosuflanta) asigura beneficii ce tin de consumul, puterea si nivelul de poluare, valori pe care o masina diesel le poate inregistra pe intervale de timp medii si lungi.

In cazul unor avarii produse la nivelul acestei piese auto, beneficiile de mai sus raman inactive, iar riscul producerii altor defectiuni, la piese ce functioneaza in tandem cu turbina, este cat se poate de real.

Defectarea turbinei: Posibile cauze pentru avariile produse

Atunci cand turbina se confrunta cu o anumita avarie, motivele principale identificate pot avea legatura cu urmatorii factori determinanti:

1. Folosirea unui ulei de motor necorespunzator

De foarte multe ori, avarierea turbinei este cauzata de o intretinere necorespunzatoare a motorului, prin utilizarea unor produse improprii pentru specificul unui anumit tip de ansamblu.

De exemplu, utilizarea unui ulei de motor slab calitativ sau contaminat poate produce cocsificare in canalele destinate lubrifierii.

Atunci cand mecanicii auto identifica urme de cocsificare, acest lucru inseamna ca rulmentul turbosuflantei poate fi deteriorat, ca urmare a expunerii sale in fata unor reziduuri de mari dimensiuni. Alege un ulei de cea mai buna calitate si respecta intocmai indicatiile tehnice din manualul masinii tale, privind intervalele de timp la care trebuie schimbate filtrele.

2. Folosirea unei cantitati de ulei necorespunzatoare

Intervalul de timp optim pentru patrunderea uleiului in turbosuflanta este cuprins intre 5 si 12 secunde.

In cazul in care contactul dintre ulei si aceasta piesa auto nu se produce la timp, lubrifierea poate fi una improprie, motiv pentru care exista riscul supraincalzirii in zona canalelor interne ale rotorului.

De asemenea, folosirea unei cantitati de ulei necorespunzatoare poate cauza in timp si un nivel ridicat de uzura, la nivelul rulmentului turbosuflantei.

Cauzele pentru lipsa necesarului de ulei variaza: probleme tehnice la nivelul pompei de ulei; sectionarea conductei de alimentare cu ulei; prezenta aerului in sistemul de lubrifiere; alte probleme identificate in timpul revizii amanuntite, la atelierul auto.

3. Turbina iese din functiune fara o racire in prealabil a motorului

Inainte de opri turbina masinii, se recomanda racirea motorului. In caz contrar, piesa auto se poate supraincalzi. Atunci cand aceasta forma de oprire a masinii devine o practica, in timp, pot aparea anumite avarii la nivelul turbinei.

Pentru a evita o astfel de problema, lasa motorul la relanti pentru aproximativ 1 minut, urmand ca abia apoi sa inchizi si turbina, minimizand astfel riscul de supraincalzire.

Defectarea turbinei: Solutia optima pentru remedierea avariilor

In cazul unor defectiuni specifice, Robnec este locul in care poti beneficia de servicii specializate pentru reparatii de turbine, evaluari turbine, reconditionari turbine si echilibrari computerizate la nivelul acestei piese auto esentiale.

De asemenea, in oferta Robnec mai sunt incluse si operatiuni adiacente, precum: schimbarea filtrelor, verificarea si curatarea circuitelor turbo, schimbarea uleiului, diagnosticarea computerizata a valorilor motorului, parametrilor motorului si pieselor electronice / electrice.

Robnec. Peste 25 de experienta in reconditionari turbine!

Sursa foto: robnec.ro

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea