Social

Cum poti ajunge administrator de bloc?

Aceasta ocupatie necesita frecventarea unor cursuri de specializare si obtinerea unui atestat. In timp ce meseria de administrator de bloc atrage tot mai multe persoane, conditiile de selectie a candidatilor devin din ce in ce mai aspre. Daca in urma cu cativa ani, oricine putea sa gospodareasca o asociatie de locatari , mai nou, administratorul trebuie sa se scoleasca. El trebuie sa fie, pe langa un bun gospodar, si un profesionist in tainele legislatiei locative, a contabilitatii si fiscalitatii. El nu va mai avea aceasta ocupatie fara sa detina atestatul de administrator de imobile. Administratorul profesionist de imobile trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati de contabilitate, legislatia muncii , fiscalitate si legislatie locativa. In plus, trebuie sa detina un atestat, care sa confirme faptul ca a urmat cursurile speciale de administratie, initiate de organizatiile non-guvernamentale, precum Federatiile Asociatiilor de Proprietari din Romania (FAPR) si Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat, de catre primariile locale sau de sector. Pentru a deveni cursant, este obligatoriu sa aveti studii medii (diploma de bacalaureat) sau certificate de absolvire scoala tehnica, economica, postliceala sau scoala profesionala tehnica sau economica. Cursurile sunt organizate in functie de programul persoanelor inscrise. Dosarul trebuie sa contina o cerere-tip, insotita de copia dupa certificatul de absolvire sau de pregatire profesionala , dar si copia dupa actul de identitate." La noi, durata cursului este de sapte saptamani, de doua ori pe saptamana, sambata si duminica. Selectia se face in ordinea inscrierilor. La finalul celor 70 de ore de instruire, se va da un examen scris, in urma caruia absolventii vor primi din partea noastra un Certificat de specializare", ne-a declarat Radu Opaina, presedintele FAPR. Potrivit acestuia, examenul este tip-grila si este gratuit la primele doua incercari. A treia oara el va fi nevoit sa achite o taxa echivalenta cu o suma cuprinsa intre 20 si 40% din costul cursului. In baza certificatului obtinut, primariile de sector sau locale vor elibera un atestat de recunoastere a profesionalismului. Taxa de curs, intre 220 si 280 de lei Costurile instruirii administratorilor profesionisti sunt suportate din buzunarul propriu sau sunt decontate de catre asociatia de proprietari. La FAPR, persoanele fizice si juridice trebuie sa plateasca 220 de lei, in timp ce asociatiile de proprietar, membre cotizante ale federatiei, platesc 180 de lei. La inscriere, cursantii vor achita si o taxa de inregistrare, in valoare de sapte lei. Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat percepe o taxa fixa, pentru toate categoriile de cursanti: 220 de lei (care include si taxa de inscriere). In Capitala, singura primarie care organizeaza astfel de cursuri este cea a sectorului 6. Instruirea se face in colaborarea cu //www.amosnews.ro/index.php?name=News&file=index&catid=&topic=8Institutul National pentru Promovarea Drepturilor Proprietarilor (INPDP) si costa 280 de lei. In aceasta luna, administratorii si presedintii de bloc care vor sa isi ia atestatul in domeniu au la dispozitie doua sesiuni, care se vor derula incepand cu 12 si 26 noiembrie. Lectiile sunt organizate conform prevederilor Standardului Ocupational „Manager Condominiu" si vor dura zece zile. Lege fara norme de aplicare Legea 230, a asociatiilor de proprietari, intrata in vigoare la data de 23 august 2007, stipuleaza faptul ca, pentru activitatea de administrare, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru aceasta functie, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate. Candidatii pentru aceasta functie trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare. Printre principalele atributii ale administratorului, prevazute de Legea 230/2007, se numara prestarea serviciilor in mod profesional, gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti, efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii. Deocamdata, legea nu poate fi aplicata, deoarece lipsesc normele metodologice. Acestea trebuiau sa apara la 60 de zile de la publicarea legii in "Monitorul Oficial". Pana la publicarea normelor care reglementeaza aplicarea acestei legi, administratorii se vor ghida tot dupa vechile norme. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea