Social

Copiii le cauta parintilor joburi pe internet

Persoanele peste 40 de ani care nu stiu sa lucreze pe calculator apeleaza la familie pentru a-si trimite C.V.-ul angajatorilor.

Site-urile de recrutare de forta de munca reprezinta principala modalitate pe care o folosesc atat cei care isi cauta o slujba, cat si firmele care au nevoie de angajati.

In aceste spatii vir­tu­ale, cererea se intal­neste cu oferta, cei in cautarea unui job cerceteaza piata, iar companiile au posibilita­tea sa selecteze cei mai buni candidati.

In ultimul timp insa, angajatorii recurg si la alte metode de recrutare , precum anunturi in ziare, publicitatea outdoor, targurile de joburi si recomandarile primite de la actualii angajati.

Cei care apeleaza aproape in proportie de suta la suta la portalurile de recrutare sunt studentii si tinerii absolventi de facultate. Reprezentantul companiei de recrutare Catalyst Recruitment Services, Dragos Gheban, a apreciat ca acest lucru se datoreaza faptului ca tinerii au in majoritate acces la internet si este cea mai facila posibilitate de a-si gasi un job.

Procentul celor care apeleaza la aceasta metoda de recrutare scade odata cu varsta, dar exista si clienti de 40-50 de ani, ale caror CV-uri sunt completate, cel mai adesea, de copii sau de rudele mai tinere.

Pe langa cei care aplica pentru slujbele oferite de companii, in ultimul timp a aparut si categoria celor care isi posteaza CV-ul public si asteapta sa fie contactati de angajatori. Gheban spune ca este vorba despre specialisti si seniori cu un nivel ridicat de experienta, care nu gasesc printre slujbele oferite pe net jobul potrivit pentru competentele lor.

Specialistii cei mai cautati - marketing, IT si ingineri


Tinerii care apeleaza cel mai des la site-uri de recrutare sunt cei care au studiile universitare finalizate sau cei in an terminal, pentru a-si gasi un loc de munca full-time. Oferta pentru studentii care vor o slujba part-time este mai putin intalnita, pentru ca, pe fondul deficitului de personal, firmele au nevoie de angajati cu norma intreaga .

Dragos Gheban a explicat ca atat cererea, cat si oferta de slujbe de pe site-urile de recrutare este foarte variata, de la marketing, finante-banci, IT si telecomunicatii, pana la PR sau specialisti in resurse umane. In ultimul timp, a aparut o si alta categorie de specialisti deficitara pe piata, aceea a inginerilor, in principal in mecanica sau electronica, pentru care exista o oferta generoasa pe internet.

Angajare pe „pile, cunostinte, relatii"

Daca in urma cu cativa ani, portalurile on-line acopereau nevoia de recrutare a angajatorilor, in prezent, acestea au devenit insuficiente, iar companiile apeleaza si la alte metode pentru a-si gasi salariatii de care au nevoie. In ultimul timp, firmele au inceput sa faca angajari prin recomandari de la propriii angajati, prin anunturi in ziare sau pe internet sau prin intermediul targurilor de joburi.

O metoda mai nou-intra­ta pe piata romaneasca, dar care a inceput sa fie din ce in ce mai des folosita de marile companii, este publicitatea outdoor, adica anun­turi pe panouri, in oras.

"Nevoia de recrutare este foarte puternica, iar companiile folosesc toate aceste metode combinate pentru a gasi forta de munca necesara. Portalurile de joburi vor fi folosite in continuare, pentru ca este cea mai rentabila metoda de recrutare si toate marile companii o folosesc, desi nu mai este suficienta", a incheiat Dragos Gheban.

Site-uri de joburi

www.ejobs.ro
www.bestjobs.ro
www.myjob.ro
//ec.europa.eu/eures/
www.locuridemunca.ro
www.locuri-de-munca.net
www.hipo.ro
www.romjob.ro
www.findjob.ro
www.ofertelocuridemunca.ro
www.plusjobs.ro
www.job.ro
www.jobmania.ro
www.jobstore.ro


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea