Etichetele produselor din marketuri nu reprezinta o atractie pentru consumatorii europeni, desi marea lor majoritate sunt tot mai interesati de continutul alimentelor pe care le consuma. Aceasta este una dintre concluziile unui sondaj realizat la nivel european, care arata totusi ca numarul celor care se uita pe etichetele este in crestere fata de anul trecut.
Sondajul a aratat faptul ca femeile sunt cele mai informate in acest domeniu, 60 la suta dintre ele raspunzand ca citesc intotdeauna etichetele produsului, in timp ce in cazul barbatilor, doar 40 de procente dintre acestia cauta acest aspect la un produs pe care vor sa il cumpere. O alta informatie importanta relevata de studiu a aratat insa faptul ca o treime dintre cei care citesc etichetele produsului nu inteleg ce este scris pe ele.
Concluziile acestui sondaj realizat la nivel european au fost date publicitatii in contextul in care Parlamentul European are pe masa o lege comunitara care vrea sa reglementeze modelele de etichetare alimentara. In plus, intre reprezentantii consumatorilor, medici si reprezentantii industriei alimentare exista neintelegeri si dispute referitoare la modul in care cetatenii europeni sunt informati in legatura cu alimentele pe care le consuma.