Ordonanta de Urgenta 49/2019 a intrat in vigoare anul trecut, de la 1 noiembrie. Aceasta a fost asteptata de catre companii de ridesharing care nu erau in legalitate, iar acum pot rezolva acest aspect
Care sunt prevederile OUG 49/2019 pe care soferii ridesharing trebuie sa le respecte?
Soferii trebuie sa obtina de la ARR (Autoritatea Rutiera Romana) o autorizatie de transport alternativ si ecusonul pe care trebuie sa il poarte permanent atunci cand asigura astfel de servicii, insclusiv pe spatele masinii. Nu este necesar sa aiba in masina autorizatia in original, ci doar o copie a acesteia. In Romania mai mult de 20000 de persoane sunt inscrise pe platformele de ridesharing – CleverGo, Uber, Bolt si Yango.
O alta norma legislativa prevede ca platformele de ridesharing nu au dreptul sa functioneze daca nu obtin un aviz tehnic de functionare de la Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale. Acesta este valabil oriunde in tara.
De asemenea, autovehiculele care asigura astfel de servicii trebuie sa indeplineasca o serie de atribute:
- sa aiba cel mult cinci locuri, inclusiv cel al soferului;
- sa aiba ITP la 6 luni;
- sa corespunda normelor tehnice.
Pe de alta parte, conducatorii auto trebuie sa aiba varsta minima de 21 de ani, sa detina certificatul de atestare care ii asigura dreptul sa transporte persoane in regim de inchiriere, eliberat de ARR, sa detina permis auto de cel putin doi ani inainte pentru categoria B.
De asemenea, este foarte important ca din cazierul judiciar sa nu rezulte ca ar fi provocat infractiuni contra sigurantei pe drumurile publice, pentru care sa fi fost condamnat, sa nu fi fost condamnat pentru trafic sau consum de droguri, alte infractiuni contra vietii sau integritatii corporale, libertatii si integritatii sexuale unei alte persoane.
Masinile care asigura transport alternativ trebuie sa detina case de marcat
Potrivit Art 21 din OUG 49/2019, “toate veniturile obtinute in urma efectuarii de transport alternativ sunt impozitate in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare in Romania. Legea prevede, de asemenea, ca “in cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza case de marcat, in conformitate cu dispozitiile OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.”
In aceasta idee, reprezentantii Casedemarcat.eu vin in ajutorul celor care ofera astfel de servicii cu aparate fiscale de ultima generatie, optim de utilizat pe autovehiculele soferilor ridesharing.
Advertorial