Social

Companiile aeriene ofera check-in online

Pasagerii unor companii aeriene care opereaza zboruri de pe Aeroportul International "Henri Coanda" (Otopeni) din Bucuresti pot evita statul la cozi, in fata ghiseelor de check-in , prin realizarea formalitatilor pe Internet. Vara aceasta este una cat se poate de aglomerata pe Aeroportul Otopeni datorita mutarii aici a operatiunilor companiilor low-cost de pe Aeroportul Baneasa, dar si din cauza cresterii numarului curselor charter operate. Faptul ca aeroportul nu a fost conceput pentru un asemenea nivel de trafic duce la formarea cozilor atat la ghiseele de check-in, cat si la controlul de securitate, starnind astfel nemultumirea unora dintre pasageri. Insa nu multi dintre acestia stiu ca formalitatile de check-in se pot realiza si de acasa, de pe site-urile companiilor aeriene, urmand ca la aeroport sa se predea doar bagajele si sa treaca prin filtrul de securitate. "Acest serviciu ajuta la fluidizarea intregului proces de check-in din aeroport", explica Viorel Nica, Sales Support & Marketing pentru Austrian Airlines . Operatorul austriac le ofera pasagerilor din Romania posibilitatea folosirii serviciului de "web check-in" de la inceputul acestui an, Nica precizand ca in special cei care calatoresc la clasa Business folosesc serviciul. Alte companii care permit realizarea check-in-ului pe Internet sunt Lufthansa, KLM, Air France, Swiss si operatorul low-cost Aegean Airlines. Operatorii SkyEurope si Alitalia nu permit inca efectuarea check-in-ului pentru zborurile cu plecari din Romania, ci doar pentru decolari spre tara noastra din Viena, respectiv Roma si Milano. "Aeroportul Henri Coanda este in acest moment mult prea mic pentru cresterea spectaculoasa a numarului de pasageri si check-in-ul online nu va rezolva toate problemele", considera Gabriela Chirila, Ticketing Manager la vola.ro. Chirila este insa de parere ca serviciul are avantaje atat pentru pasageri, cat si pentru companiile aeriene, simplificand per ansamblu operatiunile de la sol. Pasagerul care alege realizarea formalitatilor prin Internet trebuie sa aiba la indemana numarul de bilet, bilet care trebuie sa fie obligatoriu electronic. Se acceseaza site-ul companiei care opereaza zborul, se completeaza datele personale cerute si apoi se trece la selectarea locurilor in avion. Trebuie sa stiti ca din motive legate de securitate unele locuri, desi disponibile in realitate, pot aparea ca "ocupate" in configuratia avionului disponibila online. Calatorul va primi prin e-mail cartea de imbarcare (boarding pass-ul), avand obligatia de a o imprima, alb-negru sau color. Momentul in care "ghiseul" pentru check-in online se deschide este stabilit de fiecare companie in parte, dar se situeaza in limita a 24 de ore inainte de ora de decolare (Austrian) si 48 de ore (Air France), operatiunea fiind permisa pana cu o ora inainte de decolare. In cazul calatorilor care au bagaj de cala (in limitele cantitatilor admise de fiecare companie aeriana), acestia le vor preda la unul dintre ghiseele special amenajate in aeroport. Excedentul de bagaj se plateste la aeroport Chiar daca un pasager face check-in-ul pe Internet, el trebuie sa stie ca bagajul de cala va fi cantarit la aeroport, la un ghiseu special amenajat de companie. In cazul in care greutatea bagajului depaseste valorile definite de catre companie, se vor aplica o serie de taxe pe excedentul de bagaj, care variaza intre 5 si 15 euro, in functie de companie. Pasagerul va fi imbarcat numai daca prezinta atat cartea de imbarcare, cat si chitanta pentru suma platita.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea