Social

Circuitul de F1 al lui Videanu "a fugit" in Ungaria

Bucurestiul a ramas fara circuit de automobilism dupa ce omul de afaceri Nicolae Serbu ( foto ) a dat o teapa autoritatilor de la Bucuresti si partenerilor de proiect de la firma germana Beyer Industrial Consulting, inregistrand proiectul la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci pe numele sau. Bucurestiul urma sa gazduiasca prima etapa a Campionatului Mondial de formula GT pe 1 octombrie anul acesta, insa din cauza neintelegerilor dintre cei doi parteneri, organizatorul Campionatului Mondial a decis sa mute evenimentul la Budapesta. Bucurestiul a ramas fara circuit de automobilism dupa ce omul de afaceri Nicolae Serbu a dat o teapa autoritatilor de la Bucuresti si partenerilor de proiect de la firma germana Beyer Industrial Consulting, inregistrand proiectul la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) pe numele sau. Capitala Romaniei urma sa fie inclusa, in acest an, in calendarul competitiilor organizate de Federatia Internationala de Automobilism (FIA) daca reusea sa construiasca, pana la toamna, un circuit destinat curselor de formula GT. Proiectul, imaginat de primarul general al Capitalei Adriean Videanu, trebuia sa fie pus in aplicare de germanii de la Beyer Industrial Consulting in colaborare cu omul de afaceri roman Nicolae Serbu. Numai ca cei doi nu s-au inteles in ceea ce priveste rolul jucat de fiecare in proiect si Primaria Capitalei a semnat contractul numai cu firma germana, prin intermediul firmei Bucharest Ring, pe motiv ca Serbu nu ar fi dispus de fonduri suficiente pentru a suporta partea sa de investitie. Insa, omul de afaceri, care a fost ocolit de municipalitate, a avut singur grija sa obtina ceea ce si-a dorit si a inregistrat pe numele sau proiectul circuitului de automobilism la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). Problema este ca firma cu care municipalitatea a semnat intelegerea a investit deja cateva milioane de euro pentru achizitionarea unor pereti despartitori de securitate, bani pe care i-a pierdut fiindca proiectul a fost blocat, iar grupul Stephane Ratel Organisation, organizatorul campionatului mondial de automobilism, a mutat etapa de formula GT din 1 octombrie la Budapesta pe circuitul de la Hungaroring . “Eu am vazut hartiile si cea care a platit toate taxele in acest proiect, desfasurat sub egida Automobil Clubul Roman pentru ca e singura entitate de la noi afiliata FIA, a fost firma lui Hartmut Beyer. Primarul general a fost de acord cu solutia germanului si a sprijinit-o. Insa Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci i-a dat dreptate lui Nicolae Serbu, dar aici e o problema care trebuie rezolvata intre cei doi parteneri. Primaria nu are nicio legatura cu acest lucru si nu exista nicio cearta intre municipalitate si organizatori”, a declarat pentru “Gardianul” Radu Ancuta , seful Directiei de Integrare Europeana din cadrul Primariei Capitalei. Primul venit, primul... fugit Potrivit specialistilor municipalitatii, omul de afaceri Nicolae Serbu a fost primul care a venit cu ideea construirii unui circuit de automobilism in jurul Casei Poporului. “Era vorba, insa, de un circuit de Formula 1, care nu ar fi fost posibil in locatia respectiva pentru ca ar fi fost prea rapid penru astfel de competitii. In plus ar fi trebuit prevazute mai multe sicane si interventii serioase la infrastructura strazilor”, a precizat Radu Ancuta. Cu toate acestea, Serbu nu a fost considerat un partener de incredere pentru municipalitate si a fost pus pe liber. In replica, acesta si-a atribuit proiectul de construire a circuitului de automobilism, ce urma sa gazduiasca etape de formula GT, afirmand pentru Mediafax ca ii va da in judecata pe functionarii din primarie si pe fostul partener care, potrivit lui Serbu, ar fi fost tratat diferit de municipalitate. Totodata, reprezentantii firmei Bucharest Ring sustin ca detin drepturile asupra desenelor pistei si ca vor solicita instantei sa anuleze documentul prin care proiectul a fost inregistrat pe numele lui Serbu. “Nu stiu daca a comis o ilegalitate , n-am spus niciodata asta, e treaba justitiei sa hotarasca. Este vorba de o neintelegere intre cei doi, iar stirea ca municipalitatea nu a semnat contractul cu Serbu din cauza ca acesta nu avea suficiente fonduri pentru finantarea actiunii, aparuta pe o agentie de presa, este o greseala. Cert este ca, pentru anul 2006, nu se mai poate face niciun circuit auto in Bucuresti. Poate la anul, cine stie?”, a conchis Radu Ancuta. De la Bucuresti la Magny-Cours Circuitul de la Bucuresti trebuia inaugurat pana in prima zi a lunii octombrie, cand orasul de pe Dambovita urma sa gazduiasca prima etapa de automobilism din cadrul campionatului mondial, dupa modelul capitalelor europene cu traditie in cursele automobilistice. Pe langa investitia de cativa zeci de milioane de euro care trebuia asigurata de firma germana, municiplitatea se obliga sa participe cu utilitatile si serviciile de salubrizare, sumele pe care Bucurestiul urma sa le incaseze de pe urma evenimentului ridicandu-se la cativa milioane de euro. Potrivit proiectului, amenajarea circuitului nu prevedea modificari majore ale arhitecturii, singurele interventii fiind amplasarea unor standuri si a unei tribune de 93.000 locuri.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea