Social

Charterel spre Egipt sau Tunisia, cu companii no-name

Teapa Pentru cel mult 80 de euro economisiti, turistii zboara in avioane vechi si inghesuite. 130 de turisti u petrecut o noapte pe aeroportul din Cluj dupa ce avionului, care trebuia sa-i duca in Tunisia , i-a fost refuzata intrarea in spatiul aerian al UE. Informarea turistilor, singura arma care-i poate sili pe tour-operatori sa renunte la aceste practici. Majoritatea charterelor spre Egipt sau Tunisia, operate cu companii no-name Sejururile de Revelion in Egipt su Tunisia sunt foarte la moda pe piata romaneasca, din cauza raportului calitate-pret destul de bun oferit de hotelurile de patru si cinci stele din cele doua tari si al climei foarte blande de care beneficiaza aici turistii in miezul iernii. Putini stiu insa ca, in momentul de fata, majoritatea turistilor care opteaza pentru superofertele de sarbatori in statiuni cunoscute ca Sharm el Sheikh sau Hurghada ajung sa calatoreasca in conditii de siguranta cel putin dubioase, cu companii “faimoase” gen Air Cairo sau Coral Blue. Faptul ca platesti o suma frumoasa pentru cazare la hoteluri noi de patru sau cinci stele, si chiar beneficiezi la fata locului de servicii foarte bune, nu are de cele mai multe ori nici o legatura cu conditiile in care calatoresti pana la destinatie. Turistii lasati pe aeroport, victime colaterale Primul sacndal care a pus in lumina situatia de pe piata charterelor pentru Egipt si Tunisia s-a produs iarna trecuta, cand un charter care trebuia sa plece spre Egipt de la Cluj a fost amanat de doua ori, iar turistii au petrecut ore “minunate”, calare pe bagaje, in incinta aerogarii. Situatia s-a repetat de cateva ori, in conditii mult mai grave, pe parcursul verii, iar apogeul a fost atins in septembrie, cand firma Karthago a “uitat” pe aeroportul din Cluj 130 de persoane, care au petrecut o noapte memorabila dormind cu capul pe mese, cu copiii in brate. Explicatia oficiala, data de firma, a fost ca avionul n-a putut decola din cauza cetii, dar directorul aeroportului din Cluj, David Ciceo, a lamurit rapid lucrurile: ceata se lasase dupa rasaritul soarelui, iar avionul ar fi trebuit sa decoleze la ora 2.45. Daca avionul care trebuia sa-i duca pe oameni in Tunisia venea la timp, turistii plecau la timp, inainte de lasarea cetii. Atat doar ca primul avion venit nu avea dreptul sa opereze in spatiul aerian al UE si a fost intors din drum ! Maximum 80 de euro economie pentru zborul cu o companie dubioasa Explictia faptului ca turistii romani au ajuns sa se expuna unor asemenea patanii este foarte simpla: patronii principalelor companii care opereaza chartere pe Tunisia si Egipt, Karthago si Best Reisen, sunt oameni de afaceri arabi. Firesc, acestia nu au nici o retinere sa opereze cu firme precum Air Cairo, cu atat mai mult cu cat reusesc sa obtina preturi semnificativ mai mici decat cele oferite de pilda de Tarom, iesind astfel pe piata cu oferte care “iau fata” turistilor si realizand in acelasi timp un profit mai consistent. Faptul ca oamenii ajung sa intarzie apoi cu orele pe aeroporturi, sa zboare cu avioane vechi, in care se inghesuie pana la 180 de persoane, sau chiar sa fie la un pas de a fi urcati in epave care nu mai au nici macar drept de zbor in spatiul aerian european nu mai ajunge sa aiba vreun impact negativ in contabilitatea acestor tour-operatori. Dca pentru o serie de chartere de 6 luni costul zborului dus-intors cu o companie respectabila, cum este Tarom, poate depasi 200 de euro la client, zborurile cu firme ca Air Cairo sau Coral Blue coboara si sub 140 de euro. Diferenta nu este asa de mare, mai ales ca vorbim despre pachete de servicii al caror cost total depaseste 7-800 de euro, dar, cum romanul este econom, aceste oferte au succes pe piata. De multe ori clientii se dumiresc de unde venea economia abia pe aeroport, cand vad ca se indreapta spre o epava vopsita in culori tipatoare. Autoritatile dau vina pe informarea deficitara a turistilor Exceptand refuzul de primi pe aeroporturile romanesti avioane care nu corespund normelor de securitate europene (fapt care a lasat asta vara cateva grupuri de turisti sa astepte ore bune sosirea unei alte aeronave din Egipt sau Tunisia) autoritatile spun ca nu au cum sa opreasca proliferarea fenomenului. Daca persoanele care cumpara aceste pachete de servicii nu citesc atent toate datele ofertei, sau isi asuma zborul cu o firma dubioasa de dragul economisirii a catorva zeci de euro, nici Protectia Consumatorului nici inspectorii din cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si profesii Liberale nu pot face nimic. Singura situatie in care aceste agentii ar putea fi sanctionate este cea in care oferta nu cuprinde detalii referitoare la compania prin intermediul careia se realizeaza transportul. Daca inca nu ti-ai facut planuri pentru Revelion, intra aici si poti castiga o excursie in Turcia. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.