Social

#barometru craciun #ferratum #craciun #barometru

Cel mai mare Barometru de Craciun™ realizat de Ferratum analizeaza obiceiurile de cumparare la nivel global din peste 31.000 de gospodarii

Cand vine vorba de perioada sarbatorilor de Craciun, care sunt obiceiurile consumatorilor? Locuitorii caror tari cheltuie cel mai mult? Ce tara cumpara cele mai multe haine si cine e dispus sa cheltuie mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel? Cine foloseste serviciile bancare mobile si care sunt rezolutiile pentru Anul 2019?

Ferratum Group, un furnizor global de servicii financiare mobile, a analizat planurile clientilor din 14 tari in ceea ce priveste cheltuielile din perioada sarbatorilor de iarna. Peste 31.000 de persoane au completat sondajul si ne-au impartasit planurile pentru acest Craciun, cheltuieli pe care au in plan sa le faca si dorintele pentru noul an.

Sondajul indica faptul ca 21% dintre participanti vor cheltui mai mult comparativ cu anul precedent, 38% intentioneaza sa cheltuie mai putin, iar 42% sa mentina acelasi nivel al cheltuielilor ca anul trecut. Sondajul a relevat cateva diferente surprinzatoare intre tari in ceea ce priveste cheltuielile din aceasta perioada. in acest an, Barometrul international de Craciun Ferratum arata ca Brazilia este precursorul cheltuitorilor de Craciun, 91% din veniturile lor lunare fiind alocate sarbatorilor. Pe locul 2 gasim Polonia cu doar 36%, urmata indeaproape de Australia, Spania si Romania ca tari care investesc cei mai multi bani in perioada sarbatorilor de Craciun, respectiv aproximativ 34% din veniturile lor lunare.

Care tari aleg achizitiile online?

Marea Britanie se afla pe primul loc in ceea ce priveste achizitiile online din 2019 cu un procent de 38%, urmata de Olanda (30%) si Suedia (29%), in timp ce Estonia, Croatia si Letonia prefera magazinele traditionale pentru cumparaturile de Craciun.

Ce are de-a face dragostea cu asta?

Cand au fost intrebati ce apreciaza mai mult in aceasta perioada a anului, 64% dintre respondenti au spus ca timpul petrecut alaturi de familie si de cei dragi reprezinta dorinta lor primordiala pentru acest Craciun.

Care sunt rezolutiile pentru Noul An?

Petrecerea timpului cu cei dragi este, din nou, raspunsul de top (23%), urmat de renovarea casei (15%), de calatorii (12%) si de o viata mai activa si mai sanatoasa (11%).

Hainele, dulciurile si jucariile reprezinta principalele atractii pentru acest Craciun

Hainele vor fi cele mai cumparate prduse in aceasta iarna, cu o medie de 13% din venitul disponibil al unei familii, urmate de dulciuri (12%) si jucarii sau jocuri (11%). Aproape toata lumea adora moda, 12 tari din 14 sustinand ca vor cheltui cei mai multi bani pentru imbracaminte si cumparaturi de Craciun. Singurele exceptii sunt Letonia, unde participarea la evenimente sportive reprezinta prima alegere si Polonia care situeaza dulciurile pe primul loc.

Unde sunt dependentii de calatorii?

Brazilia, tara care cheltuie cel mai mult in timpul sarbatorilor de Craciun, se afla, de asemenea, in topul listei de cheltuieli pentru calatorii, 31% dintre respondenti afirmand ca cea mai mare parte a cheltuielilor lor vor merge in aceasta directie. De asemenea, romanilor si australienilor le place sa calatoreasca, alocand turismului aproximativ 25% din cheltuielile lor de Craciun. 71% dintre respondentii din Suedia si 64% din Marea Britanie si Norvegia au afirmat ca vor utiliza plata cu cardul in detrimentul tranzactiilor in numerar.

Mobile banking-ul este viitorul

Toate tarile (67%), cu exceptia Bulgariei (43%) aleg mobile banking-ul, Suedia si Olanda fiind precursorii acestui trend digital (91%).

Hoteluri scumpe sau Airbnb?

Australienii si canadienii vor plati mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel, in timp ce romanii si estonienii vor alege mai degraba servicii precum Airbnb in timpul vacantelor sau in timpul calatoriei in strainatate.

Cum sarbatoresc romanii si care sunt rezolutiile pentru Noul An?

Conform studiului realizat de Ferratum, Romanii considera ca cel mai important moment de sarbatori il reprezinta timpul petrecut alaturi de familie (62%), isi doresc sa se bucure de spiritul Craciunului (23%) si au in plan sa cumpere cadouri pentru sarbatori (13%). In ceea ce priveste cumparaturile, acestea se vor axa in proportie de 20% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (17%) si de jocuri & jucarii (12%).

Pentru Noul An, romanii isi doresc sa petreaca mai mult cu apropiatii (32%), sa-si renoveze casa (28%) si sa calatoreasca mai mult (24%). Spre deosebire de anul trecut (15%), doar 13% dintre respondenti viseaza la o viata mai activa.

Cum a fost realizat Barometrul de Craciun Ferratum Group 2019™?

  • Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group in randul clientilor si non-clientilor sai, in 14 tari,ca chestionar online standardizat pentru toate tarile. Veniturile sunt declarate in moneda locala, iar consumul relativ de Craciun este calculat in raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare tara.
  • Peste 31.000 de gospodarii au participat la sondaj. Respondentii au avut varsta cuprinsa intre 18 si peste 61 de ani. 60% dintre participanti au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodariilor participante a fost cuprins intre 880 si 3836 EUR. Marimea medie a gospodariei in randul respondentilor a fost de 2,9 persoane.
  • Pe langa factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul disponibil lunar, cati bani vor fi alocati pentru sarbatorile de Craciun, care sunt rezolutiile pentru Anul Nou, daca vor calatori in perioada sarbatorilor de iarna sau daca vor folosi serviciile Airbnb, respectiv, servicii bancare online in timpul calatoriilor in strainatate.
  • Sondajul a utilizat moneda locala a fiecarei tari. Raspunsurile au fost echivalate pentru a reflecta puterea de cumparare a fiecarei tari. Toti respondentii la sondaj au fost anonimi.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea