Social

Ceartă pe eliminarea tarifelor "mercuriale" pentru taximetrişti

Introducerea unor tarife minime şi maxime pentru serviciul de taxi din Bucureşti încalcă legislaţia concurenţei, consideră guvernul. Punctul de vedere astfel formulat faţă de iniţiativa legislativă privind transportul în regim de taxi pledează pentru eliminarea acestei măsuri. În replică, reprezentanţii Camerei Naţionale a Taximetriştilor din Romania (CNTR) spun că opiniile exprimate sunt "aberante", în condiţiile în care măsura respectivă are rolul de a proteja clientul. Nu puţini sunt bucureştenii care s-au trezit că trebuie să scoată din buzunar sume mari de bani doar pentru caţiva kilometri parcurşi cu taxiul. Noile reguli pentru serviciul de taximetrie, anunţate deja de Primăria Capitalei luna trecută, promovează stabilirea unor tarife minime şi maxime pentru acest tip de transport. "Introducerea unor limite tarifare de 1,4 lei/km, respectiv 3,5 lei/km reprezintă o măsură de protecţie a clientului. Or, catalogarea acestei iniţiative drept neconcurenţiale este aberantă", a declarat, pentru Adevărul, Teodor Anghel, preşedintele CNTR. În prezent, firmele bucureştene de taximetrie practică tarife cuprinse între 0,9 lei/km şi 8 lei/km. În punctul de vedere faţă de iniţiativa legislativă privind modificarea legii taximetriei document semnat de premierul Călin Popescu Tăriceanu -, guvernul nu susţine propunerile de introducere a tarifelor minime şi maxime. "În practică, atunci cand sunt stabilite limite minime şi maxime ale unor preţuri, se tinde, în funcţie de cererea existentă pe piaţă, către una din aceste limite. Impunerea unor asemenea tarife poate genera premise de natură a induce în eroare cu privire la preţul rezonabil pentru serviciul pe care îl primeşte", se arată în documentul citat. Limitarea numărului de autorizaţii nu e bună Guvernul propune şi eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitarea numărului maxim de autorizaţii de taxi de către autorităţile locale, arătand că măsura ar limita implicit numărul operatorilor de pe piaţă. În acest fel, vor creşte atat tarifele, cat şi timpii de aşteptare. "Restrangerea artificială a numărului de autorizaţii şi, implicit, a numărului de operatori şi de taxiuri oferă posibilitatea fiecărui operator de transport în regim de taxi sau oricărui taximetrist independent să crească tarifele, fără a fi influenţat de presiunea concurenţei numerice. Totodată, este redusă în mod considerabil preocuparea operatorilor pentru îmbunătăţirea serviciului oferit", se mai arată în document. Numărul autorizaţiilor de taxi din Capitală este limitat de 10.000, dintre care 500 sunt sezoniere. Preşedintele CNTR spune că punctul de vedere al guvernului nu are deocamdată influenţă asupra demersului legislativ. În acest moment, proiectul de act normativ se află în dezbaterea comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea