Social

Ce sa mancam ca sa ne protejam de raceala si sa ne marim imunitatea

O dieta corecta ne ajuta sa ne protejam de raceli si de bacterii. In mijlocul lunii decembrie, cand toata lumea ar trebui sa sarbatoreasca, este apogeul sezonului de gripa. Conform nutritionistilor, ceea ce macam ne afecteaza foarte mult sanatatea. Se stie ca cei care au o alimentatie proasta au un sistem imunitar deficitar si se imbolnavesc mai des. Vitaminele si mineralele sunt esentiale pentru sistemul imunitar , care este foarte receptiv la carente. In ultimii ani, cercetatorii din lumea intreaga au facut diverse studii pentru a stabili care sunt substantele care ne protejeaza cel mai bine sanatatea. S-a ajuns la concluzia ca substantele care ajuta la marirea eficientei sitemului imunitar sunt vitamina D, zincul, seleniul si binecunoscutii acizi grasi Omega 3 si Omega 6 . Zincul se gaseste in carnea rosie, in stridii si in fasole Daca avem un deficit de zinc in dieta, atunci automat avem un sistem imunitar in declin. Daca deficitul de zinc este corectat, atunci si sistemul imunitar revine la normal. Zincul duce la cresterea numarului celulelor ce lupta cu infectiile din corp. Mai mult, sunt dovezi ca zincul incetineste dezvoltarea celulelor canceroase. Solutia, pentru ca nivelul de zinc sa se mentina la cote normale, nu sunt suplimentele, ci o dieta corecta. Daca dieta este sanatoasa, atunci nivelul de zinc din corp se va mentine la cote normale. Zincul se gaseste in carnea rosie, in carnea de curcan, in stridii, in carnea de crabi, in fasole si in nuci. Un alt mineral, care are rolul de a imbunatai performantele sistemului imunitar, este seleniul. Pe de alta parte, este si un mineral la care corpul nostru poate dezvolta foarte usor o carenta. Cele mai bune surse de seleniu sunt fructele de mare, legumele, orezul brun, usturoiul, anumite tipuri de nuci, ouale si carnea de miel. Un alt nutrient, care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra, este vitamina D. Se stie ca vitamina D se sintetizeaza prin expunerea organismului la soare. Dar, in timpul iernii, deficitul de vitamina D este foarte comun. Astfel, pe timp de iarna se recomanda ca din alimentatie sa nu lipseasca uleiul de peste, ouale, margarina si cerealele de la micul dejun. Aceste alimente sunt surse foarte bune de vitamina D. Efectul vitaminei D asupra sitemului imunitar este de a-l face pe acesta sa isi pastreze echilibrul. Cu alte cuvinte, sub actiunea vitaminei D, sistemul imunitar alerteaza organismul atunci cand apare un „invadator”, insa are grija sa nu faca rau organismului in timp ce lupta cu corpul strain. Si iarna trebuie sa consumam fructe si legume De asemenea, acizii grasi Omega 3 si Omega 6 sunt folositori imunitatii organismului. Pe langa faptul ca acesti acizi maresc imunitatea, ei au si un rol de mentinere a echilibrului, asemenea vitaminei D. Omega 3 ajuta la intarirea structurii inconjuratoare a celulelor corpului, inclusiv a celor care fac parte din sistemul imunitar. In principal, cheia catre o sanatate de fier este mentinerea echilibrului in organism. Pentru mentinerea acestui echilibru trebuie sa avem o dieta echilibrata din care sa nu lipseasca fructele si legumele. Insa, mancarea de sarbatorii nu contine tocmai cele mai bune alimente care sa protejeze sistemul imunitar. Nutritionistii recomanda ca pe masa de Craciun si cea de Revelion sa se afle anumite alimente, pe langa preparatele traditionale. Astfel, din alimentatia de sarbatori nu trebuie sa lipseasca sucul de grapefruit, uleiul de masline, ciocolata calda si rosiile. Pe langa faptul ca aceste alimente cresc eficacitatea sistemului imunitar, aduc si alte beneficii organismului. Sucul de grapefruit previne aparitia cancerului de prostata, uleiul de masline previne declinul activitatilor cognitive ce apare odata cu inaintarea in varsta, ciocolata calda ajuta la irigarea mai eficienta a creierului cu sange, iar rosiile, desi se gasesc mai greu pe timp de iarna, diminueaza riscul aparitiei problemelor de inima. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Sanatate Acasa.ro ca sa afli cum iti mentii sanatatea si frumusetea.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.