Social

#consum #consumatori #obiceiuri #producatori #carne de pui # carne de cal

Romanii, speriati de scandalul carnii de cal: efecte economice

In Romania, scandalul creat in jurul carnii de cal etichetate ca fiind carne de vita a dus la o crestere a consumului de carne de pui, iar un roman din doi are mai putina incredere in originea carnii pe care o cumpara, dupa izbucnirea acestui scandal, arata un studiu recent.

Studiul a fost realizat in perioada 28 februarie-4 martie, de catre Rogalski Grigoriu Public Relations, si se numeste "Criza carnii de cal, fata in fata cu consumatorul roman”.

Conform rezultatelor acestui studiu, peste jumatate dintre romani si-au schimbat obiceiurile si preferintele in ceea ce priveste consumul de carne dupa declansarea scandalului carnii de cal.

Astfel, 14.26% din romani au declarat ca au cumparat in aceasta perioada mai multa carne de pui ambalata si care provine de la producatori cunoscuti, in timp ce 7,75% din romani au declarat ca nu au mai cumparat deloc carne de vita.

In ceea ce priveste impactul mediatic al acestui scandal asupra romanilor, cercetarea a aratat ca 96% din romani au informatii despre acest scandal, iar 9 din 10 romani au discutat despre acest subiect cu familia sau prietenii.

In ceea ce priveste criteriile in functie de care romanii cumpara produsele din carne, 63% din romani au declarat ca sunt atenti la marca de producator, 55% la tipul de carne din care este preparat produsul, iar 48%, la originea si calitatea produsului.

Acelasi studiu a aratat ca 40,7% din romani cred ca autoritatile din Romania au intervenit corect in acest scandal, iar prim-ministrul Victor Ponta a fost votat ca fiind personalitatea publica cu cea mai mare vizibilitate in acest scandal (65%).

In presa, subiectul carnii de cal a generat peste 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio si 82 de pagini de ziar tabloid, care s-au concentrat pe relatarea principalelor informatii si declaratii din Romania, cat si in presa internationala despre acest scandal.

In total, subiectul a avut in social media o expunere de peste 15.000 aparitii, 500 de postari pe blogurile romanesti, 2.000 de postari pe Facebook.com si 43 filme pe youtube.com, mai arata studiul.

Subiectul carnii de cal inca este in atentia presei, in conditiile in care in Franta au fost identificate, pe langa filiera companiei Spanghero de la care a pornit scandalul carnii de cal, inca patru circuite noi. Anuntul a fost facut de ministrul-delegat al Consumului, Benoit Hamon, in cadrul unei conferinte de presa in Parlamentul european de la Strasburg.

"Am identificat patru noi circuite, este posibil sa existe si altele", a declarat Benoit Hamon.

Acesta a mai precizat ca inca nu are informatii daca aceste companii au introdus carnea de cal intentionat in preparatelor si ca acesta ar putea fi si ele victime ale furnizorilor de carne.

Doua dintre aceste companii anuntasera deja ca au detectat carne de cal in produsele lor. Acestea sunt fabricantul de conserve de carne de vita Covi si Gel Apes, care furnizeaza marcile William Saurin si Panzani, a mai precizat ministrul.

Sursa foto: www.romanialibera.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea